استاندار اصفهان در کاشان:

نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۴.۴ درصد است

استاندار اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۴.۴ درصد است، گفت: نیمی از نرخ رشد جمعیت در اصفهان مربوط به مهاجران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،رسول زرگرپور امشب در جمع تعاونی‌داران ضمن اشاره به شعار سال اظهار داشت: این شعار بار دیگر اقتصاد را مهمترین مسئله کشور عنوان می‌کند و دولت نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ ایران باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد و رشد اقتصادی سالانه به هشت درصد برسد، افزود: اقتصاد مقاومتی خود اتکا بوده و به منابع درونی بستگی داشته و توجه ویژه‌ای نیز به صادرات دارد.

زرگرپور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌ها تجلی پیدا کرده و این مهم ناشی از موضعی، بومی و محلی بودن آن است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند حوزه‌های مغفول مانده را جان تازه‌ای ببخشد، اما متأسفانه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نقش ۵ درصدی دارند.

وی با بیان اینکه از هر ۱۰ نفر ایرانی کمتر از دو نفر عضو تعاونی‌ها هستند، تصریح کرد: ۱۹ مانع برای تعاونی‌های استان اصفهان شناسایی و برای آن‌ها ۲۲ راهکار پیشنهاد شده است که بخشی از آن در سطح استانی و بخش دیگر را می‌توان در سطح ملی پیگیری کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۹ راهکار پیشنهادی در سطح استانی و ۱۳ راهکار دیگر ملی است، ابزار داشت: نرخ بیکاری استان اصفهان ۱۴.۴ درصد است در حالی که استان اصفهان اقتصادی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود، زیرا ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۹ هزار واحد صنعتی و ۱۰ درصد کارگران کشور در استان اصفهان قرار دارد.

زرگرپور با بیان اینکه نیمی از نرخ رشد جمعیتی استان مربوط به مهاجرین بوده است، بیان کرد: اشتغال بانوان در استان اصفهان طی دو سال اخیر پیشی گرفته و همین موضوع باعث شده تا نرخ بیکاری استان اصفهان از متوسط کشوری بالاتر باشد.

انتهای پیام/پ

 

نرخ بیکاری در اصفهان اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.