رؤیای شیرینی که کابوس می شود/ بلاتکلیفی 600 خانوار مددجوی بهزیستی

رؤیای شیرین خانه دار شدن، به کابوسی تبدیل شده که این روزها خواب را از چشم معلولان کرمانی ربوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کلنگ احداث مسکن مهر معلولان استان کرمان سال هاست به زمین زده شده است، قرار بود با سهم آورده 6 میلیون تومان از طرف خانواده های دارای معلول، آنها را که اکثراً از قشر ضعیف جامعه هستند به آرزوی خانه دار شدن برساند، متاسفانه بعد از گذشت سال ها، از یکطرف کارشکنی های شرکت های پیمانکاری و از طرف دیگر عدم همکاری مدیران مسکن و شهرسازی استان با مددجویان و سازمان بهزیستی، سبب شده وضعیت مسکن حدود 600 خانوار مددجوی کرمانی همچنان بلاتکلیف بماند.

این کارشکنی ها تا آنجا پیش رفته که حتی خانه هایی که آماده ی تحویلند را به مددجویان تحویل نمی دهند و تقاضای مبالغ بیشتری می کنند، حال آنکه در این سال ها بیش از 30 میلیون تومان از خانواده های معلولان پول دریافت کرده اند و بهزیستی هم سهم خود را پرداخت کرده است و پیمانکار همچنان تحویل خانه به مددجو را منوط به پرداخت پول بیشتر کرده و در این میان مدیران مسکن و شهرسازی هم به جای حمایت از معلولان، سکوت کرده اند.

 رؤیای شیرینی که کابوس می شود/ بلاتکلیفی 600 خانوار مددجوی بهزیستی

این چه مسکن مهری برای معلولان است؟

م . ب معلول جسمی ـ حرکتیست که سالهاست در آرزوی خانه دار شدن است.

وی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: اگر ما همان هشت سال پیش، به‌ صورت آزاد برای مسکن مهر ثبت نام کرده بودیم، اکنون صاحب خانه بودیم نه اینکه بعد از این همه سال، بیش از 30 میلیون تومان پرداخت کنیم و همچنان در آرزوی خانه دار شدن باشیم.

 این معلول افزود: دردناک تر از همه این است، ما قسط ماهانه ی مسکنی را پرداخت می کنیم که هنوز نداریم، اکنون باید پرسید این چه مسکن مهری برای معلولان است و چه کسی این ظلم را  پاسخگوست؟

رؤیای شیرینی که کابوس می شود/ بلاتکلیفی 600 خانوار مددجوی بهزیستی

جوانه های امید جان می گیرند

حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در کرمان غنیمتی بود تا درد و دل معلولان به گوش مقام وزارت برسد و در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

سید شورش دلپسند، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان آوات در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان با وی در خصوص مشکلات مسکن مهر معلولان استان کرمان گفتگو کرد و نامه ای به نمایندگی از معلولان و مددجویان استان مبنی بر رسیدگی به این مشکل، تقدیم وزیر راه کرد.

در این نامه آمده است:

"وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس آخوندی

سلام علیکم

احتراماً ضمن عرض خیر مقدم خدمت مقام والای وزارت راه و شهرسازی و خوشامدگویی به دیار کریمان، به عرض می رساند: ما مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی که تعدادمان بیش از 585 نفر می باشد، سال هاست که در پروژه های مسکن مهر، عضویت داریم، لیکن علی رغم پیگیری های سازمان بهزیستی و واریز بخشی یا تمام سهم آورده توسط اعضا و سازمان بهزیستی، متاسفانه مدیران ارشد ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب استان نسبت به ما توجهی نداشته و به طرق مختلف جانبداری انبوه سازان را پیش گرفته اند.

به عنوان مثال: در پروژه هایی که به اتمام رسیده اند نیز به دنبال حق و حقوق ما نیستند و به دنبال جبران ضرر و زیان پیمانکاراند و از تحویل واحدها سر باز می زنند، یا اینکه از پرداخت یارانه هایی که به بسیاری از استان های دیگر پرداخت شده است، ممانعت می ورزند.

بنابراین، از آن مقام شامخ وزارت، تقاضای رسیدگی و انجام امور را از طریق دستور صریح به مدیران استان دارم و خواهشمند است دستور فرمائید به وضع مسکن معلولان و مددجویان و خانواده های آنها رسیدگی و از یارانه های بخش مسکن جهت تکمیل و تحویل واحدهای معلولان استفاده کنند.

با تشکر

سید شورش دلپسند

نماینده معلولان و مددجویان استان کرمان"

رؤیای شیرینی که کابوس می شود/ بلاتکلیفی 600 خانوار مددجوی بهزیستی

وزیر راه و شهرسازی در این خصوص قول رسیدگی داد، اکنون باید دید بعد از گذشت اینهمه سال، آیا معلولان کرمانی می توانند به خانه دار شدن امیدوار باشند؟

 گزارش از: مریم سادات بهادر

معلولان کرمانی در آرزوی خانه دار شدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار