مقدماتی جام جهانی روسیه در اروپا/فرانسوی های ناکام و بلژیکی های کامروا

در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2018، تیم ملی فوتبال بلژیک با پیروزی مقابل یونان به عنوان اولین تیم اروپایی به جام‌جهانی روسیه صعود کرد،اما از سوی دیگر فرانسه مقابل لوکزامبورگ متوقف شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه شب گذشته چند مسابقه در قاره اروپا انجام شد که از مهمترین نتایج آن می‌توان به قطعی شدن حضور بلژیک در روسیه و توقف غافلگیر کننده فرانسه مقابل لوکزامبورگ اشاره کرد.


در گروه A، پس از این که هلند ۳-۱ بلغارستان را شکست داد و سوئد نیز ۴ بر صفر از سد بلاروس گذشت و موقتا به صدر جدول رسید، فرانسه در خانه رو در روی لوکزامبورگ ایستاد.
انتظار می‌رفت نایب‌قهرمان یورو ۲۰۱۶ برابر میهمان ضعیفش کار سختی نداشته باشد و به راحتی پیروز میدان شود و سه امتیاز این بازی خانگی را به دست آورد. اما فرانسه با وجود حملات فراوان به نتیجه‌ای دست نیافت و به تساوی بدون گل رضایت داد.


فرانسه با این تساوی ۱۷ امتیازی شد و بالاتر از سوئد دوباره در صدر قرار گرفت، اما در ۲ بازی آینده کار دشواری پیش‌رو دارد.


در گروه B.، سوئیس ۳ بر صفر میهمانش، لتونی را برد و با ۲۴ امتیاز در صدر قرار گرفت.
پرتغال قهرمان اروپا، یک بر صفر در خانه مجارستان به پیروزی دست یافت. قهرمان اروپا به لطف گل دقیقه ۴۸ سیلوا به برتری یک بر صفر رسید تا با ۲۱ امتیاز رسیدن به مرحله پلی‌آف را قطعی کند.

در گروه H، بوسنی و هرزگوین به راحتی ۴ بر صفر در خانه جبل‌الطارق به برتری رسید، قبرس یک بر صفر استونی را شکست داد.


در دیگر بازی این گروه بلژیک در دیداری خارج از خانه، یونان را ۲-۱ از پیش رو برداشت. ابتدا یان فرتونگن در دقیقه 70 بلژیک را پیش انداخت اما زکا در دقیقه 73 کار را به تساوی کشید. ولی تنها یک دقیقه بعد، روملو لوکاکو بار دیگر دروازه یونان را باز کرد تا بازی 2-1 به سود بلژیک شود.


با این نتایج بلژیک ۲۲ امتیازی در صدر جدول  ایستاد و اولین تیم اروپایی صعود کننده به جام‌جهانی روسیه لقب گرفت. بوسنی ۱۴، یونان ۱۳ و قبرس ۱۰ امتیازی در رده‌های دوم تا چهارم شانس رسیدن به پلی‌آف را دارند.
 
در گروه I. هم کرواسی در دیداری معوقه با نتیجه یک بر صفر از سد کوزوو گذشت.

انتهای پیام/


بلژیک هم مسافر جام جهانی روسیه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار