رفع کمبود مسجد از وظایف مهم شورای شهر پنجم در ارومیه است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رفع کمبود مسجد در نقاط مختلف شهری و توسعه فرهنگسرا‌های قرآن و عترت، وظیفه مهم شورای شهر پنجم در چهار سال آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر جایگاه این شورا در ارتقاء مباحث اجتماعی و فرهنگی جامعه، اعتماد مردم و انتخاب اعضای شورا‌های اسلامی را نعمت الهی و توفیقی بزرگ عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در برابر اعتماد مردم مسول هستند و باید بتوانند با انجام صحیح وظایف خود شکر این نعمت الهی را به جای آورند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مباحث اجتماعی و فرهنگی از اعضای شورا‌های اسلامی خواست با تمام توان در بحث مسائل فرهنگی ورود کنند و از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه توجه به پراکندگی و توزیع مساجد در شهر‌ها را از مهمترین وظایف دور جدید شورا‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: باید در جامعه اسلامی ندای الله و اکبر در تمام مناطق شهری و روستایی شنیده شود و رفع کمبود‌ها در این زمینه از مهمترین وظایف مدیریت شهری است.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی توجه به توسعه منطقی شهری و نقشه جامع شهر را از دیگر موارد مهم در برنامه‌های شورا‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: اعضای شورا‌های اسلامی نباید وظایف خود را به جلسات درون سازمانی خلاصه کنند و باید با حضور در میان مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها مسیر را هموارتر کنند.
وی از اعضای شورای اسلامی ارومیه خواست به مبحث گردشگری توجه ویژه داشته باشند و با رعایت اولویت‌های فرهنگی از ظرفیت‌های موجود در مرکز استان بیش از پیش بهره گیرند.
توجه به توسعه فرهنگسرا‌ها در مسیر قرآن و عترت و مباحث عمرانی و رفاهی مساجد از جمله تامین خانه عالم از دیگر محور‌های سخنان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این دیدار بود.
در این دیدار تعداد دیگری از اعضای شورای اسلامی ارومیه مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/م
 

فرهنگ سراهای قرآنی در جامعه افزایش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.