راه اندازی نخستین مرکز سیار صدور کارت ملی هوشمند کشور در بحنورد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نخستین مرکز سیار صدور کارت ملی هوشمند کشور در بحنورد راه اندازی شد و آغاز به کار کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت  احوال خراسان شمالی گفت: این مرکز سیار با حضور در روستاها، بیمارستان ها، دانشگاه ها و سایر مکان ها که تجمع بالایی از جمعیت دارد، خدمات مربوط به درخواست صدور کارت هوشمند را ارائه می دهد.

زاهدی افزود: اسکن اطلاعات، اسکن اثر انگشت و ثبت تصویر، سه خدمتی است که برای صدور کارت ملی هوشمند داده می شود که قرار است این سه خدمت به صورت سیار به جامعه هدف داده شود.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت افزایش شمار این مراکز سیار به پنج مرکز وجود دارد و تلاش داریم تا بخش خصوصی نیز برای این خدمت وارد عرصه شود.

به گفته زاهدی نیا، اکنون 627 هزار نفر افراد بالای 15 سال این استان باید کارت هوشمند دریافت کنند که تاکنون برای 360 هزار نفر از این افراد، کارت ملی هوشمند صادر شده است.

وی گفت: اکنون بیش از نیمی از مشمولان دریافت کارت ملی هوشمند در این استان زیر پوشش طرح قرار گرفته اند و به این لحاظ خراسان شمالی در رتبه دوم استان های کشور قرار گرفته است.

زاهدی نیا افزود: بر اساس هدفگذاری انجام شده، قرار است تا پایان امسال، 90 درصد از جمعیت مشمول این استان کارت ملی هوشمند دریافت می کنند و کاربرد های متفاوت این کارت ها از سال 97 در این استان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت کارت ملی هوشمند مبنای خدمات رسانی به افراد در دستگاه های اجرایی می شوند و دستگاه های اجرایی مکلف می شوند خدمات خود را بر اساس کارت ملی هوشند ارائه دهند.

انتهای پیام/ط

تاکنون برای 360 هزار نفر از افراد، کارت ملی هوشمند صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.