اجرای طرح تکمیل رینگ آبرسانی در رشت

طرح تکمیل رینگ آبرسانی شهر رشت همزمان با طرح اضطراری شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت درحال اجرا است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اجرای طرح تکمیل رینگ آبرسانی شهر رشت همزمان با طرح اضطراری شبکه جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ گفت: به تناسب میزان اعتبارات تخصیص یافته اجرای طرح رینگ آبرسانی شهر رشت در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی افزود: رینگ آبرسانی رشت با 3هزارو 500متر لوله گذاری در بلوار شهدای گمنام، بلوار شهید قلی پور و بلوار مدرس شهر رشت با 35 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفای گیلان اظهار داشت: با اجرای این طرح و تکمیل این بخش از رینگ آبرسانی شهر رشت و ارتباط مخازن ذخیرۀ آب و اتصال به خطوط توزیع موجود، باعث تامین آب با فشار، کمیت و کیفیت مناسب در مناطق مختلف شهر خواهد شد.

حسینی افزود: حدود 500 متر لوله گذاری از پل سیاه اسطلخ تا میدان جهاد در بلوار شهدای گمنام اجرا شد و محل تامین اعتبار این طرح از منابع اعتبارات طرح ملی استانی شده است.

وی گفت: باتوجه به وجود مسیرهای لوله گذاری مشترک میان طرح شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ و تکمیل رینگ آبرسانی شهر رشت، برای جلوگیری از حفاری های مجدد و عدم ایجاد مشکلات تردد و ترافیکی برای مردم شهر رشت و مسئولان ذی ربط، اقدام به اجرای همزمان این دو طرح شد.

مدیرعامل آبفای گیلان افزود: با توجه به قسمت غربی شهر رشت منطقه سیاه اسطلخ با جمعیت 16هزارو 500 نفر و مجاورت با رودخانه گوهررود ، این طرح با هدف جلوگیری از ورود فاضلاب 150 لیتر بر ثانیه به این رودخانه و انتقال آن به تصفیه خانه اصلی شهر رشت اجرا شد.

وی تصریح کرد: این طرح شامل 1هزارو 100 متر لوله گذاری است که از محل اعتبارات طرح ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال در حال اجرا است و با 80درصد پیشرفت کار، پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه به پایان رسد.

 

انتهای پیام/م.ع

تکمیل رینگ آبرسانی در رشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.