موهبتی در جمع خبرنگاران؛

نظام ارجاع در دراز مدت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: باید هزینه‌ها شفاف شود و نظام ارجاع در بلند مدت کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت که راهنمای بالینی و پزشک خانواده می‌تواند به این موضوع کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه سلامت الزاماتی دارد، به ویژه اینکه در نظام‌های بیمه‌ای کارآمد در کشور‌های توسعه یافته بیش از ٤٠ درصد و در کشور ما ٢٠ درصد است.

وی ادامه داد: در بحث پایداری منابع مشکل داریم طوری که اگر درآمد عمومی ما مانند فروش نفت و یا مالیات محقق نشود بطور مستقیم بر سلامت مردم تاثیرگذار است. باید به سمت منابع پایدار برویم.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به حضور ١٥ درصدی نمایندگان در مراسم معارفه امروز، اظهار کرد: حضور بیش از ٤٠ نماینده، نشان دهنده توجه مجلس به حوزه سلامت است که باید از این امر استقبال و استفاده کرد.

موهبتی درباره چالش‌های طرح نظام ارجاع گفت: این چیز جدیدی نیست و مشکلات خود را هم دارد، اما در برنامه‌های وزیر، یکی از اولویت‌ها استقرار نظام ارجاع است که در سال دوم نظام ارجاع را عملیاتی کنیم؛ حتما باید زیرساخت‌ها فراهم شود و به عنوان بازویی در کنار وزارت بهداشت در بخش نظام ارجاع خواهیم بود.

وی افزود: فرهنگ به تغییر رفتار در نظام ارجاع حتی از ساختار مهم تَر است و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در بحث مدیریت هزینه ها گفت: نخست باید هزینه‌ها شفاف شود و نظام ارجاع در بلند مدت کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت که راهنمای بالینی و پزشک خانواده می‌تواند به این موضوع کمک کند و در نخستین حرکت باید هزینه‌ها را احصا و تعدیل کنیم.

وی با بیان اینکه کشور را گران اداره می‌کنیم، ادامه داد: این معطوف به بخش سلامت نیست.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار