وزارت خارجه:

در آجندای نشست ریکا وضعیت زنان بازرگان نیز شامل است

معین وزارت امورخارجه می‌گوید که در هفتمین نشست همکاری های اقتصادی منطقه یی، گذشته از پروژه‌های بزرگ زیربنایی، روی بازاریابی برای فرآورده‌های محلی کشور از جمله ساخته های دستی زنان بازرگان نیز برنامه ریزی شده است.

در آجندای نشست ریکا وضعیت زنان بازرگان نیز شامل استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عادله راز، معین وزارت امور خارجه می‎گوید که در این نشست برای بهبود وضعیت زنان بازرگان در کشور نیز برنامه هایی روی دست گرفته شده اند.

به گفتۀ وی، کشورهای عضو این نشست، پذیرفته اند که برای بازاریابی ساخته های دستی زنان افغن یک برنامۀ مشترک بریزند.

عادله راز در این باره افزود: «بربنیاد برنامۀ ما که ساخته شده است، زنان افغان می توانند به بازارهای اروپا، آسیا دسترسی پیدا کنند تا بتوانند کالاهای تولیدی شان را به این بازارها ببرند و درآن جا با بهای مناسب بفروشند.»

در همین حال، شماری از زنان بازرگان با استقبال از این برنامۀ حکومت، می گویند که در حال حاضر آنان در کشور با کمبود بازار و منابع مالی رو به رو اند.

آنان تأکید دارند که این چالش‎ها سبب رکود کار و بار زنان بازرگان در کشور می شود.

حسینه، که یک بازرگان است می‏گوید: «یکی از چالش های اساسی زنان بازرگان در کشور نبود بازار برای فرآورده های شان است، و ما تا کنون نتوانستیم که به بازارهای دایمی دست رسی داشته باشیم، از همین رو با گذشت هر روز وضیعت اقتصادی شرکت های که از سوی زنان رهبری می شوند خراب ترمی شوند.»

هفتمین نشست همکاری‎های اقتصادی منطقه یی تا حدود سه ماه دیگر در شهر عشق آباد ترکمنستان با اشتراک نماینده گان هفتاد و شش کشور ونهاد جهانی برگزارخواهد شد.

افغانستان، از همین حالا برنامه هایش را برای بهبود اقتصاد منطقه یی که قراراست از سوی کشورهای منطقه روی آن ها بحث شود، طراحی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار