فرماندار شیروان:

آب خروجی از سد «بارزو» شیروان قطع شد/کمبود آب در خراسان شمالی جدی است

فرماندار شهرستان شیروان از کاهش نزولات آسمانی در مناطق خشک خراسان شمالی خبرداد و گفت: با توجه به کمبود جدی آب ذخیره شده در پشت سدبارزو، آب خروجی سد قطع شده است.

آب خروجی از سد «بارزو» شیروان قطع شد/کمبود آب در خراسان شمالی جدی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان شیروان گفت: این موضوع روز گذشته در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان شیروان به‌صورت اضطراری مطرح و پس از بررسی جوانب مختلف، قطع آب خروجی سد تا اطلاع ثانوی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: کاهش چشمگیر و 50 درصدی نزولات آسمانی در فصل بهار موجب شد تا آب ورودی و ذخیره پشت سد به شدت کاهش یافته و هم‌اکنون بنا به نیاز سازه سد به وجود میزان معینی آب در پشت سد، دستور جلوگیری از هرگونه استفاده آب سد صادر شد.

فرماندار شیروان با بیان اینکه شهروندان شیروان و مردم منطقه کمبود آب را جدی بگیرند و در مصرف صرفه جویی بیشتری داشته باشند افزود: در حال حاضر با توجه به قطع آب سد بارزو، تامین آب شرب شیروان از طریق 16 چاه حفر شده در منطقه صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه شیروان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و هم‌چنین امسال نزولات آسمانی کاهش چشم‌گیری داشته٬ می‌طلبد تا مردم با صرفه‌جویی آب٬ از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنند.

وی همچنین از برخورد جدی با صاحبان چاه‌های غیر‌مجاز سطح شهرستان شیروان خبر داد و گفت: پیشنهاد شده در بخش قوشخانه شیروان که جز دشت‌های ممنوعه نیست٬ استخرهای ذخیره آب با حمایت جهاد کشاورزی احداث شود تا بتوان آب بارندگی‌هایی که بیشتر در فصل غیر کشاورزی است را ذخیره کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

کاهش 50 درصدی بارش باران در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.