در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سعید حدادیان: کسی که مسجد نرفته، مداح نمی‌شود

سعید حدادیان، بر حضور مادحین جوان در مساجد و بهره بردن از تجربه مداحان پیشکسوت تاکید کرد.

سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص توجه ذاکران اهل بیت (ع) به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان گفت: الحمد الله با پیگیری‌های مقام معظم رهبری رشد چشمگیری را در عرصه مداحی کشور داشتیم، با نگاهی به گذشته خودم در عرصه مداحی، اگر نقطه نظرهای پی در پی حضرت آقا نبود، به جایی نرسیده بودم. ما از این بیداری و بصیرتی که وجود دارد لذت می بریم اگر بنا داریم در مسیر شهدا باشیم بر طبق توجه های مقام معظم رهبری به عرصه مداحی است.

وی ادامه داد:با توجه به شعرهایی که در این چند ساله اخیر در روضه های بیت رهبری خوانده می شود، شاهد رشد و ارتقای سطح شاعران و مداحان بوده ایم که همه دوستان ارتقا پیدا کرده‌اند.

این مداح اهل بیت (ع) بیان کرد: خطاط به هر کس که قلم به دست می گیرد، نمی گویند. ما در عرصه مداحی  باید از تجریه بزرگان این عرصه بهره ببریم. امروزه در مداحان جدید انسانهای  فرهیخته و با سوادی مثل میثم مطیعی داریم.

وی با تاکید براینکه هر کس مسجد نرفته باشد، راه مداحی را باید به عقب برگردد، اظهار داشت: امسال بنا دارم به صورت مکرر بگویم؛ هرکس اگر قبل از اینکه مکبر و موذن مسجد شود، وارد عرصه مداحی شده است، مسیر را به عقب برگردد. چراکه هر کسی که مسجد را ندیده مداح خوبی نخواهد شد. 

مداح اهل بیت (ع) گفت: اگر با مردم نماز بخوانیم در مسجد احکام و معارف را یاد می‌گیریم. برای رسیدن به تعادل و جنون حسینی باید تلاوت قرآن را دستور کار خود قرار بدهیم.

پدیده های مداحی کلاس گریز‌ند

حدادیان در پایان خاطرنشان کرد:کَرم داران عالم را دِرم نیست، دِرم دران عالم را کَرم نیست. استعدادهای فوق العاده مداح از کلاس های مداحی و مکتب گریز دارند، که این غلط است. پدیده ها کلاس نمی روند بلکه سعی می کنند. از تصاویر، فیلم ها و ...خرده خرده تجربه کسب کنندو رشد کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار