تهدید ترامپ علیه شرکای تجاری کره شمالی خشم پکن را برانگیخت

سخنگوی وزارت خارجه چین از رئیس‌جمهور آمریکا به سبب تهدید توییتری‌اش درخصوص قطع همکاری‌های اقتصادی با شرکای تجاری پیونگ‌یانگ به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید چین از تهدید ترامپ علیه شرکای تجاری کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (دوشنبه)، در یک نشست خبری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به سبب تهدیدش درخصوص قطع همکاری‌های اقتصادی با شرکای تجاری پیونگ‌یانگ به شدت انتقاد کرد. شوانگ اظهارات ترامپ را ناعادلانه و غیرقابل قبول توصیف و تأکید کرد پکن نمی‌تواند به تنهایی در حل بحران کره شمالی به ایفای نقش بپردازد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: نکته‌ای که اصلا برای ما پذیرفتنی نیست این است که ما از یک سو برای حل مسالمت‌آمیز این معضل به سختی تلاش می‌‌کنیم و از سوی دیگر، منافع ما در معرض تحریم و خطر قرار دارد.

ترامپ روز گذشته (یکسنبه)، در پیامی توییتری هشدار داد واشنگتن در حال بررسی قطع کامل روابط اقتصادی با کشورهایی است که با پیونگ‌یانگ مبادلات تجاری دارند. رئیس‌ جمهور آمریکا این توییت را پس از آن به اشتراک گذاشت که کره شمالی روز گذشته ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را با موفقیت انجام داد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، مقامات پیونگ یانگ می‌گویند بمب آزمایش‌شده روز گذشته یک بمب هیدروژنی بوده که در موشک‌های بالستیک قاره‌پیما قابل جاسازی است.

در ادامه گزارش آمده است قطع روابط تجاری آمریکا با چین اقتصاد پکن را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ زیرا، ارزش کالاهای وارداتی آمریکا از چین ماهانه به 40 میلیارد دلار می‌رسد.

ترامپ ماه ژوئیه سال جاری میلادی، در توییتی نوشت ارزش مبادلات تجاری میان پکن و پیونگ‌یانگ در سه ماه نخست سال 2017 حدود 40 درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد آماری که ترامپ اعلام کرده است براساس داده‌های منتشره‌ی دولت چین در ماه آوریل باشد. طبق این گزارش، ارزش مبالات تجاری میان چین و کره شمالی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 37.4 افزایش یافته است.

تهدید روز گذشته ترامپ واکنش جولیان آسانژ، بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، را نیز برانگیخت. آسانژ در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت اگر رئیس جمهور آمریکا این تهدید خود را عملی کند، بی‌درنگ از کار برکنار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

توییت ترامپ درباره احتمال قطع روابط تجاری واشنگتن با شرکای اقتصادی پیونگ‌یانگ، خشم پکن را برانگیخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار