معاون رئیس جمهور در امور بانوان؛

دولت به بهره‌مندی یکسان زنان و مردان از امکانات اهتمام دارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پایش و رصد تعیین شاخص‌های بهره مندی متعادل زنان و مردان از امکانات توسعه‌ای و کاهش شکاف‌های موجود از برنامه‌های جدی دولت دوازدهم است.

دولت به بهره‌مندی یکسان زنان و مردان از امکانات اهتمام داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان خراسان رضوی اظهار داشت: سیاستگذاری متعادل جنسیتی در همه دستگاه‌های اجتماعی از موضوعات مهم در برنامه ششم توسعه است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه دسترسی به منابع توسعه برای همه اقشار باید برابر باشد و اکنون در سیاست‌های برنامه ریزی شده بین زنان و مردان در دستگاه‌های مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد.

ابتکار تاکید کرد: خراسان رضوی می‌تواند الگوی مناسبی در حل مسائل اجتماعی و زنان و خانواده برای کشور باشد. در مبحث سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده، تقسیم کار خوبی در خراسان رضوی صورت گرفته، ولی برنامه‌ها باید دقیق‌تر و براساس پایه آماری دقیق تعریف شود.

ابتکار با بیان اینکه مداخلات اجتماعی در امور مختلف باید فراگیر باشد، افزود: فضای عمومی جامعه و امید به زندگی نقش مهمی در تحکیم پایه زندگی جوانان و خانواده‌ها دارد و باید در راستای افزایش این شاخص تلاش کرد.

وی عنوان کرد: رفتار‌های پرخطر نوجوانان باید توسط آموزش و پرورش کنترل و از بروز آسیب‌ها در این حوزه جلوگیری شود که طرح 'مدارس مروج سلامت' در این خصوص طرحی موثر است.

ابتکار با بیان اینکه در قالب سیاست‌های کلی خانواده باید ریشه‌ای به مسائل اجتماعی نگاه کرد، افزود: آمادگی داریم طرح مدارس مروج سلامت را در قالب سیاست‌های کلی خانواده، در استان خراسان رضوی به پوشش ۱۰۰ درصدی برسانیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، رویکرد همکاری با دولت را دارند و باید در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

ابتکار با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان و خانواده‌های روستایی با قوت ادامه خواهد یافت، افزود: باید برنامه‌های تدوین شده در کارگروه‌های زنان و خانواده کاربردی بوده و از کار‌های تزئینی و حاشیه‌ای فاصله بگیرد.

انتهای پیام/ز

معصومه ابتکار در مشهد مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.