بخش البرزنشین جشنواره موسیقی لیلم امسال کلید خورد

بخش البرزنشین جشنواره موسیقی لیلم امسال کلید زده شد که مناطق موسیقیایی مازندران از بخش هایی از گیلان و تا بخش هایی از گلستان را دربرمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،   محمد غلامی مدیر اجرایی جشنواره موسیقی لیلم از ارسال ١٥٠ اثرموسیقایی به جشنواره لیلم جشنواره موسیقی مازندران خبر داد و گفت: علاقه مندان تا٣٠ مهر می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: در حاشیه جشنواره نمایشگاه دست ساخته های بومی و لباس های محلی برگزار شده و انتشار سی دی آثار منتخبان جشنواره سال گذشته نیز از دیگر برنامه های جشنواره امسال است.

غلامی گفت: خارج از بخش رقابت امسال برای جذب بیشتر مخاطبان قرار است از گروه های موسیقی نواحی و بومی خوانان کشورهای همسایه نیز دعوت صورت می گیرد.

معاون اجرایی جشنواره موسیقی لیلم افزود: پس از اختتامیه جشنواره نیز اجراهایی برای گروه های موسیقی برتر در جشنواره در شهرستان های مازندران درنظر گرفته شده  و آثارشان در قالب سی دی منتشر خواهد شد.

وی گفت: میانگین سنی هنرمندان امسال به ۲۷ سال رسید و در دو ساز قره نی و سرنا سال قبل تعداد شرکت کنندگان کم بود ولی تاکنون آثار خوبی به این جشنواره ارسال شده است.

معاون اجرایی جشنواره موسیقی لیلم با اشاره به اینکه مسابقات در دو سطح انفرادی و گروهی اجرا خواهدشد، افزود: در بخش انفرادی شرکت کنندگان در دو حوزه آوزهای محلی و ساز بومی راه می یابند که شامل سازهای لله وا،دوتار،سرنا،لگن،قره نی و کمانچه محلی است.

وی افزود: گروه‌نوازی مازندرانی، تک‌نوازی ساز‌های بومی، آواز‌های محلی، مقالات پژوهشی در حوزه موسیقی بومیِ اقوام البرزنشین، اجرای گروه‌های موسیقیِ اقوام ایران و اجرای گروه‌های بین‌المللی از بخش‌های این جشنواره است.

محمد غلامی گفت: دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان با حضور استادان برجسته موسیقی کشور روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه جاری در ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ

جشنواره لیلم با یک بخش ویژه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.