افزایش بهای نفت خام آمریکا/ قیمت طلا همچنان در مسیر صعود

از سر گیری فعالیت‌های پالایشگاهی آمریکا پس از توفان هاروی باعث افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه پالایشگاه های خلیج مکزیک که به دنبال توفان سهمگین هاروی تعطیل شده بودند، فعالیت خود را از سر گرفتند، تقاضا برای نفت خام آمریکا افزایش یافت و در نتیجه بهای طلای سیاه این کشور امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. آغاز به کار مجدد پالایشگاه های آمریکا به کاهش قیمت بنزین هم منجر شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 12 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 47 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید. بهای بنزین هم با 3.5 درصد کاهش به 1 دلار و 68 سنت در هر گالون رسید و قیمت آن به حالت اولیه یعنی پیش از وقوع توفان هاروی بازگشت.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد تا بعدازظهر روز دوشنبه (روز گذشته) همچنان 8 پالایشگاه نفتی این کشور با مجموع 2.1 میلیون بشکه نفت در روز (معادل 11.4 درصد از ظرفیت کل پالایشگاهی کشور) همچنان تعطیل بودند.

اما بهای نفت خام برنت با 19 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 52 دلار و 15 سنت در هر بشکه معامله شد. کاهش بهای نفت خام برنت به این دلیل اتفاق افتاد که سرمایه‌گذاران، دارایی های خود را از حوزه نفتی خارج کرده و در مقابل پس از آزمایش هسته ای کره شمالی، پول خود را صرف خرید طلا کردند.

به دنبال ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی، بهای طلا در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسید. کاهش ارزش دلار آمریکا هم بر صعود قیمت طلا اثرگذار بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.68درصد افزایش به 1339.20 دلار رسید.

کره شمالی دو روز پیش برای ششمین بار آزمایش هسته ای انجام داد. رسانه های کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند که این یک بمب هیدروژنی پیشرفته بود که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را داراست.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار