واکنش روسیه به گسترش سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی

روسیه اعلام کرد به گسترش سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد.

واکنش روسیه به گسترش سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در جمع خبرنگاران گفت: روسیه به گسترش سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گسترش سامانه موشکی «تاد» در کره جنوبی به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ اضافه کرد: اگر این رویداد با سرعت هشداردهنده کنونی ادامه یابد، ناگزیر واکنش نظامی ما را به دنبال خواهد داشت، زیرا این اقدام تعادل نظامی در منطقه را برهم خواهد زد.

لازم به ذکر است که سامانه دفاع ضد موشکی کره جنوبی باعث ایجاد تنش‌هایی بین این کشور و چین نیز شده‌است، زیرا پکن معتقد است رادار این سامانه دفاعی می‌تواند تاسیسات نظامی آن را رصد کند.

 روسیه و چین که دارای نقطه نظرات مشترک درباره مسئله کره شمالی هستند ازحضور ارتش آمریکا در شبه جزیره کره انتقاد کرده اند، به تازگی نیز روابط بین مسکو و واشنگتن در پی دستور ترامپ مبنی بر بستن کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و کاهش حضور دیپلماتیک این کشور در واشنگتن و نیویورک  به تیرگی گراییده است.

آزمایش بمب هیدروژنی روز یکشنبه کره شمالی نیز به دلیل توافق موشکی جدید واشنگتن و سئول بیش از پیش باعث تشدید مواضع مسکو در قبال آمریکا شده است. 

انتهای پیام/

اعتراض مسکو به استقرار سامانه تاد در کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار