دیپلمات افغانستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گروهک‌های تروریستی به‌دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی در افغانستان هستند

انصاری با بیان اینکه شهروندان افغانستان باید مراقب توطئه و اختلاف‌افکنی دشمنان باشند، گفت: هر شخص در هر عرصه‌ای که فعال است بایستی مقابل توطئه‌ها ایستادگی کند.

انصاری: در طول تاریخ،افغانستان هیچ گاه کارزار جنگ های مذهبی نبوده/مردم افغانستان باید توطئه های دشمنان را خنثی کنندجمال انصاری دیپلمات افغانستانی در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حوادث خونین اخیر در افغانستان و کشته شدن جمعی از شهروندان بی‌گناه این کشور به‌دست تروریست‌ها اظهار داشت: متاسفانه این روزها جهان اسلام با پدیده‌های شومی چون طالبان، داعش و ایدئولوژی تکفیری دست به گریبانست و در این بین افغانستان هم از آسیب‌ها و حملات گروههای تروریستی نه تنها در امان نیست بلکه به هدف مشخصی برای دشمنان ملت و دین تبدیل شده است.

این دیپلمات افغانستانی با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی و تکفیری همواره تلاش کرده‌اند با دامن زدن به اختلافات مذهبی در افغانستان به هدف نهایی‌شان که ایجاد فضای دشمنی و آغاز جنگ‌های مذهبی است برسند، افزود: دشمنان باید بدانند که در طول تاریخ اسلام در افغانستان، هیچ‌گاه جنگ مذهبی در این کشور در نگرفته است و این خود نشان از فضای صمیمیت و برادری بین مذاهب افغانستان است.

 انصاری با بیان اینکه شهروندان افغانستان باید مراقب توطئه و اختلاف‌افکنی دشمنان باشند، گفت: هر شخص در هر عرصه‌ای که فعال است، بایستی مقابل توطئه‌ها ایستادگی کند.

سکرتر سوم سفارت افغانستان در تهران با اشاره به وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران نیز گفت: هر انسانی در طول زندگی‌اش دوبار به دنیا می‌آید. بار نخست زمانی است که از مادر متولد می‌شود و بار دوم زمانی که برای مبارزه‌اش دلیلی پیدا می‌کند.مهاجرین هم در مهاجرت بار دیگر متولد شده‌اند و زندگی کاملا متفاوتی را در پیش گرفته‌اند،

وی خطاب به مهاجرین افغانستانی گفت: ما همگی یک کشور واحد داریم که در سایه آن به هویت و در نهایت به عزت خواهیم رسید، بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا در راستای هویت و منافع ملی کشورمان قدم برداریم تا به یک ملت واحد با یک هویت واحد برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار