حکایت ناتمام تعاونی مسکنی که کلنگ ساخت و ساز آن را رئیس جمهور بر زمین زد

گره کور تعاونی مسکن کارکنان پایگاه‌های هوایی با بیش از 3200 عضو پس از 26 سال ناگشوده مانده و این در حالی است که بیشتر اعضا به سن و مرحله بازنشستگی رسیده‌اند.

حکایت ناتمام تعاونی مسکنی که کلنگ ساخت و ساز آن را رئیس جمهور بر زمین زدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از کارکنان تعاونی شهاب شهر متعلق به کارکنان پایگاه یکم شکاری مهرآباد در رنجنامه‌ای به خبرگزاری فارس نوشت: در سال 1370 مسئولین پایگاه یکم شکاری مهرآباد اقدام به تشکیل یک تعاونی با مبایعه‌نامه چهار قطعه زمین به مساحت تقریبی 130 هکتار کردند. زمین‌های مذکور در ضلع جنوبی آزادگان ابتدای جاده فیروز بهرام واقع شده است، در این رابطه برای عضویت در تعاونی و خانه دار شدن اعضاء پرداخت یکصد هزار تومان در نظر گرفته شد که درنهایت به 410 تومان رسید.

وی تصریح کرد: چگونگی تهیه 410هزار تومان در آن زمان بسیار سخت و دشوار بود و شخصا با فروختن خودرو شخصی و فروش وسائل شخصی توانستم عضو تعاونی پرسنل نیروی هوائی (شهاب شهر) شوم. تمام پول خرید زمین توسط اعضا پرداخت و از هیچ نهاد و ارگانی کمک نقدی و غیرنقدی دریافت نشد.

به گفته این عضو تعاونی شهاب شهر در سال 1371 کلنگ احداث ساختمان‌های تعاونی توسط رئیس‌جمهور وقت و فرمانده نیروی هوایی به زمین زده شد، اما پس از ساخت چندین واحد آپارتمان چهار طبقه که اسکلت فلزی آنها تمام شده بود و همچنین نصب فونداسیون در چندین قسمت دیگر زمین فدانسیون ورق برگشت و سرنوشت مسکن کارکنان تعاونی به گونه دیگری ورق خورد.

حکایت ناتمام تعاونی مسکنی که کلنگ ساخت و ساز آن را رئیس جمهور بر زمین زد

وی توضیح داد: پس از برکناری آقای کرباسچی شهردار وقت، مأمورین شهرداری سر زمین آمدند و آهن‌آلات زده شده را تخریب و اسکلت‌های زده شده را از بین بردند و توقف ساخت پروژه اعلام شد، حال آنکه برای ساخت پروژه بند 1 و 2 طبق گزارش شهرداری 3.490.129.470 ریال جهت انجام کار توسط شهرداری گرفته شده بود و البته پس از مدتی تصمیم گرفتند این مبلغ به تعاونی عودت داده شود.

وی ادامه داد: در عین حال به دلیل محدویت نقدینگی شهرداری، تصمیم گرفته شد متراژ 30هزار مترمربع زمین در منطقه 22 کن به تعاونی تحویل داده شود و البته و هنگام تحویل زمین متراژ 26000 مربع تحویل تعاونی شد.

عضو تعاونی کارکنان پایگاه یکم شکاری ادامه داد: در آن زمان یعنی حوالی سال 72 ساخت پروژه لتمان کن در زمین مذکور کلید خورد و اما این بار برای عضویت با هر آنچه پس‌انداز داشتیم و فروش وسایل منزل و غیره نتوانستیم برای مشارکت در پروژه لتمان کن پول لازم را تهیه و سرپناهی تهیه کنیم و به همین دلیل از سرمایه‌گذاران بیرون از تعاونی عضوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد:اعضای تعاونی که از پرسنل زحمت‌کش نیروی هوائی و 8 سال دفاع مقدس اکثراً از پایگاه‌‌های هوائی سطح کشور بودند، به علت انجام وظیفه کمتر می‌توانستند در تعاونی حضور داشته باشند و مسائل را از نزدیک دنبال کنند، بنابراین شخصا در سال 1385 پس از سی سال خدمت بازنشسته شدم و چون فاقد سرپناهی برای خود و خانواده بودم پیگیر عملکرد هیأت مدیره شدم.

وی ادامه داد:بر این اساس گزارشی را تهیه و در 3 مردادماه 89 در ملاقات مردمی شهردار تهران بزرگ آقای دکتر قالیباف به همراهان وی ارائه کردم که در پیگیری‌های متعدد جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم، علاوه بر این در 24 اردیبهشت‌ماه 90 کتباً پیگیر گزارش شدم و از دفتر شهردار تهران جوابی دریافت نکردم.

عضو تعاونی شهاب شهر اضافه کرد: در تاریخ 25 آبان‌ماه گزارش تنظیم شده وقایع تعاونی را در ملاقات مردمی رئیس‌جمهور دکتر احمدی‌نژاد به همراهان ایشان تحویل دادم و در پیگیری گزارش آقای قالیباف متوجه شدم شهردار منطقه 18 به وضعیت تعاونی شهاب که 3241 نفر عضودارد و از پرسنل نظامی هستند، مساعدت و کمکی نکرده و دستورهای داده شده به نامه‌های وارده را مدنظر قرار نداده است.

وی گفت: پس از چندین هفته 11 بهمن‌ماه سال 90 از دفتر ریاست‌جمهوری اطلاع داده شد برای ملاقات با هیأت دولت در میدان راه‌آهن حضور داشته باشیم. ملاقات انجام شد، مسئولین شهرداری گزارش را به وزارت کشور فرستادند. در پیگیری گزارش به استانداری تهران و از آنجا به استانداری قسمت بازرسی استانداری و در آخر باز هم به بازرس شهرداری مرکز فرستاده شد. در پیگیری از بازرسی شهرداری از آنجائی که قبلاً به آن دفاتر مراجعه مکرر کرده بودم اعلام شد پیگیری می‌کنیم.

این بازنشسته پایگاه شکاری مهرآباد با اشاره به سایر پیگیری‌هایش از اداره مستغلات شهرداری و اختلافات مطرح با هیات مدیره تعاونی افزود: شهرداری منطقه 18 گویا نامه‌های وارده را بایگانی و درنهایت نامه‌ای را به آقای چمران عضو شورای شهر فرستاد، این نامه طوری تنظیم شد که به قول معروف، تیر خلاصی را به تعاونی شهاب شهر نهاجا زد که تصویر نامه به پیوست می‌باشد.

این عضو تعاونی مسکن خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه بخش تعاون، آن دسته از تعاونی‌ها که نتوانستند مسکن برای اعضای خود بسازند، با هماهنگی اداره تعاون می‌توانند زمین را بین اعضا تقسیم کنند، بنابراین پس از تشکیل مجمع عمومی و رأی اکثریت اعضا زمین با هماهنگی جهاد کشاورزی تقسیم شد.

وی با اشاره به تغییر هیات مدیره تعاونی پس از این مراحل افزود: این‌بار به دستور شهرداری منطقه 18 مسئولیت تعاونی در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار گرفت، اما حال که زمین‌ها تقسیم شده باز هم از شهرداری منطقه 18 ناحیه 17 مأموران مراجعه و اعلام می‌کنند تقسیم زمین خلاف بوده است.

به گفته این عضو تعاونی هم اکنون اعضا نمی‌دانند زمین‌شان مربوط به کدام شهرداری است.

وی در پایان یادآور شد در نامه مهندس چمران بند 5 شهرداری منطقه 18 اعلام شده است، احتمالاً معوض انجام شده ، در صورتی که زمین لتمان کن معوض نبوده و بر اساس مبادله انجام شده شهرداری آن زمین را به تعاونی شهاب شهر فروخته است.

به گفته وی با این تفاسیر بیش از 3200 عضو تعاونی کارکنان پایگاه‌های هوایی بلاتکلیف هستند و امیدوارند پس از سالیان سال سردرگمی و در شرایطی که اغلب به سن بازنشستکی کهولت رسیده‌اند در وضعیت زمین‌های مذکور گشایشی شده و عواید آن بخشی از مشکلات زندگی خود و خانوده‌هایشان را در این ایام چاره کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

بلاتکلیفی 3200 عضو تعاونی مسکن کارکنان پایگاه هی هوایی پس از سالها سردرگمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خوااااااااهش میکنم ب گزارش تهیه کنید از این موضوع ما هر روز چشم ب انتظار دادن جواز ساخت هستیم همه ما از خانواده های دوران جنگ هستیم توروخدا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
چقدر ما سختی بکشیم اخه
ی گزارش بگیرید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
فرزند یک پدر بازنشسته
۲۳:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام من اون موقع پنج سالم بود یادمه پدرم چقدر سختی کشید تا پول تعاونی رو جور کنه الان خودم بچه دارم هنوز پدرم چشم انتظار همون زمین هست
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده دوران مقدس
۰۰:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ما برا کشورمون جنگیدیم تا دست دشمن نیوفته رفتیم جنگیدیم ک اعضای خانواده مون راحت باشن تا آب تو دلشون تکون نخوره
اینه دست مزد ما ؟؟ زمینی ک این همه سال ازش میگذره و چشم ب انتظار آبادیش هستیم اجازه ساخت ی سرپناه نداشته باشیم
تا کی باید اجاره نشین باشیم ، مگه میگیم بهمون وام بدین ؟؟؟ نه درخواست ما فقط اجازه ساخت هستش
خواهشا دوباره گذارش تهیه بفرمایین
Iran (Islamic Republic of)
رفیق همرزم
۰۸:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
رفیق همرزم هرچه میکشیم از غارت و حیف و میل زمین مرغوب تعاونی در منطقه 22 هست . زمینی که با دوز و کلک و دزدی در زمان ساخت و فروش ، تبدیل به منزل مسکونی مدیر عامل وقت در سعادت آباد شد . الان ما باید با اجاره نشینی تاوان زندگی لاکچری دیگران رو بدهیم .
Iran (Islamic Republic of)
مالباخته
۱۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا از اموال و آپارتمان های دزدی شده در ساخت پروژه لتمان کن که متعلق به همین تعاونی است، هم گزارشی تهیه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا لطفا پیگیری بفرمایین دوباره
France
بازنشته
۱۶:۲۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
لطفا دوباره گزارش تهیه نمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
عزیزان برای هیءت مدیره بد نیست که ازخرید وفروش ونقل وانتقال حدود 700000تومان میگیرند کجا چنین درامدی کسب کنندتاونی مسکن کل هم بهتر از من شما اشراف دارد ماهیانه بازرس خود را به تعاونی می فرستد
Germany
مسعود
۰۹:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام
خواهشمندم و تمنا می‌کنم در صورت امکان دوباره گزارشی تهیه بفرمایین و این خانواده های ک 30 سال منتظر دریافت جواز ساخت هستند رو خوشحال بفرمایین ، تمامی اعضا شهاب شهر ( پرسنل نیروی هوایی ) از جونشون برای امنیت کشور عزیزمون گذشتند با دادن مجوز ساخت میشه ب آرزوی دیرینه شون رسوند ، بخدا خیلی از مناطق تهران با دادن مجوز یک روزه آباد شد ...
ب داد مردم برسید ...
( یا علی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
ابتدا باید تکلیف اموال غارت شده تعاونی در دهه هشتاد و حیف و میل پروژه لتمان کن را مشخص کرد . حسابکشی اموال مدیرعامل خواسته به حق همه اعضا میباشد و به حق علی حتما انجام میشود.
Iran (Islamic Republic of)
یاور سید علی
۱۶:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش مثل سایر پرونده های فساد بزرگ ، جناب رییسی هم دستور ورود جهت بررسی فساد این تعاونی رو صادر کنن. در اینجا هم فردی که در راس تعاونی بود با اموال تعاونی ملک هایی رو خریده و به نام خانواده خود کرده و نتیجه اش وضعیت نا بسامان امروز هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بله . ظاهرا ملکی ویلایی در سعادت آباد تهران هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تخلفات مالی هیات مدیره ای که چندین سال در تعاونی مسلط بود ، تعاونی رو به این روز انداخت . و البته وضع زندگی مدیرعامل رو از این رو به اون رو کرد .
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین فاطمی
۱۳:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام تورا به خدا کمک کنید اجاره خانه کمرمون خم کرده آقامون جانباز دیگر تاب وتوان نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۱:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
وقت بخیر تو را به خدا باز پیگیری کنید لطفا بعد از سی سال هنوز به امید خانه دار شدن هستن الان زمین ها را تقسیم کردن ولی کاربری باغ ویلا هم نمیدن یه تیکه زمین خالی اونجا افتاده
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان ازتون خواهش میکنم دوباره گزارش تهیه کنین.... چشم امید ۳هزار خانواده به این زمیناس....
Iran (Islamic Republic of)
امیرفلاح زاده
۲۳:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
با عرض سلام و خسته نباشید
تشکر ویژه دارم از باشگاه خبرنگران جوان که با پیگیری هاشون همیشه امید رو در دل مردم زنده نگه میدارن ، به عنوان یکی از اعضای این تعاونی ازتون تقاضای عاجزانه دارم یکبار دیگه این موضوع رو پیگیری کنید واقعا خیلی از خانواده های نیروهای مسلح همه چشم امیدشون این زمینه ، تو این شرایط بد اقتصادی یه کمکی باشید واسه خانواده هایی که سالها با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه داشتن
یا حق
فلاح زاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
میدونم سرتون شلوغه و فکره کارای دیگری هستید یک دفعه گزارش دیگه ای تهیه کنید تا بتونیم از حمایت برخوردار شویم .
الان اعضا شروع به باغداری اونجا کردن و که هم اکنون شهرداری از دادن امتیاز باغ هم از انان دریغ میکند. خواهشا با این همه مشکلات کمی از مشکلات انها حل کیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
آقا سلام و عرض و ادب یگر بشود یک دفعه تورو خدا پیگیری کنید فقط یکدفعه میدونم خیلی سرتون شلوغه . اما به جان عزیزم قسم فامیل هامون داخل تهران همین جوری خونه دار شدن . شهران
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام.والا الان پدر من زمین گیر شده و قدرت این رو نداره بیاد پیگیری کنه ببینه سره زمین ها چی امده و من هم سر در نمیارم چی به چیه.فقط یه برگ کاغذ به درد نخور واسمون باقی مانده که نمیدونیم اصلا باید از کجا شروع کنیم پیگیری کنیم.خدا خودش جواب این هارو که این بلا رو سرمون اوردن رو بده.پدرم هرچی داشت فروخت که برامون یه سر پناه جور کنه اینم که الان از سال ۷۲ خبری نشده.هیچی به هیچی...
Czechia
فاطمه حیدری سپهر
۲۰:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
الان مدت 29سال از عمر این تعاونی میگذرد همش وعده های پوچ وتوخالی چیز دیگری نثیب اعصای تعاونی نشده لطف کنید کمتر شعار دهید بیشتر عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۶
ممنون از گزارش کاملتون.خواهشمندم حتما پیگیری بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
باسلا م وعرض ارادت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
تشکر از گزراش خوبتون لطفا پیگیر مشکلات تعاونی مسکن شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
فکر نکنم..........
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
دوست عزيز ، شما مطمئن باش
آخرین اخبار