توضیحات فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجابان

فرمانده ناجا گفت:نیروی انتظامی در امر عفاف و حجاب به وظیفه ذاتی خود عمل می کند و دیگر دستگاه های هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

توضیحات فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجابانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در اختتامیه دومین جشنواره چادر های آسمانی که امروز(سه شنبه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد،با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیرخم اظهار داشت:نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران براساس مطالبه مردم و علما پاسدار ارزش های اسلامی است و به گفته مقام معظم رهبری نیروی انتظامی باید از ارزش ها دفاع کند و در مقابله با مواردی که ما را از ارزش ها دور می کند مقابله کند.

وی افزود: در چند سال گذشته در نیروی انتظامی اقداماتی انجام شده است که اثرات خوبی داشته است، این اقدامات هم قانونی و هم جزء وظایف اصلی نیروی انتظامی بود اما اینکه چقدر با نقطه مطلوب فاصله داریم بحث دیگری است.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتطامی بر حسب وظیفه هم اقدامات سلبی و هم ایجابی انجام می دهد از این رو اعتقاد داریم پیشگیری و فرهنگ سازی و اگاه سازی مجموعه های مخاطب ما باعث می شود که ما امر و نهی کمتری در این حوزه ها داشته باشیم و حتما فرهنگ سازی به جوانان موثر خواهد بود و نیروی انتطامی گام های بزرگی در این زمینه برداشته است که یکی از آنها همین همایش چادر های آسمانی است.

وی گفت: نیروی انتظامی فعالیت های خود را در مساجد با رویکرد اجتماعی انجام می دهد و ما معتقد هستیم قالب زنان و مردان جامعه اسلامی ما عفت لازم را دارا هستند و ممکن است گاهی با افرادی برخورد کنیم که هنجار ها را می شکنند اما همین افراد هم به حجاب اعتقاد دارند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: ما در موقعیتی قرار داریم که به گفته رهبری مورد هجمه فرهنگی هستیم و فضای مجازی آثار زیادی بر روی جامعه گذاشته است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه ما با هجمه فرهنگی زیادی رو به رو هستیم، گفت: شکایت های مردمی نشان می دهد که اگر فضای مجازی کنترل نشود می تواند تهدید های زیادی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از 300مصوبات را به 26دستگاه متولی عفاف و حجاب ابلاغ کرده است که یکی از این دستگاه ها نیروی انتظامی با 20مصوبه است.

سردار اشتری ادامه داد: گفته می شود نیروی انتطامی باید آخرین دستگاه در امر عفاف و حجاب باشد اما مشاهده می کنیم که اولین دستگاه در امر عفاف و حجاب هستیم.

وی تاکید کرد: برخی می گویند چرا نیروی انتظامی به امر حجاب وارد می شود که باید گفت این وظیفه ذاتی و قانونی ما است،و نیروی انتظامی هیچ کاری را انجام نمی دهد جز کارهایی را که در قانون به آن محول شده است و خیلی از کارها را هم که نتوانسته انجام دهد علت آن انجام نشدن وظایف از سوی دیگر دستگاه ها است و باید تمام دستگاه ها روی کار بیایند.

فرمانده ناجا گفت: عفاف باید از خانواده شروع شود و غیر از خانم ها ،آقایان هم باید عفاف را رعایت کنند .امروز با جوانانی مواجه هستیم که برخی هنجار ها را رعایت نمی کنند.

سردار اشتری تاکید کرد: شخص باید خود کنترلی داشته باشد و محیط های علمی و مدارس هم باید کنترل داشته باشند.

وی بیان کرد: کسانی که در جامعه با عفت زندگی می کنند مصون تر هستند و آمار ها نشان می دهد کسانی که آسیب دیده اند و به پلیس مراجعه کردند خودشان  برخی موردها را رعایت نکرده اند.

وی افزود: ما اگرموضوعات دینی و شرعی خودمان را هم در امر عفاف دخالت ندهیم باز هم مشاهده می کنیم که خانواده ای که عفیف تر زندگی می کند، کمتر آسیب می بیند.

فرمانده ناجا گفت:بنده از تمام مسئولان و کسانی که با عفاف و حجاب در ارتباط هستند درخواست دارم به این مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ما با کسانی که هنجار ها را رعایت نمی کنند برخورد می کنیم، گفت : از اصناف و مغازه داران هم درخواست می کنیم برای تولید و عرضه پوشاک مناسب کمک کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار