مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان خبرداد:

از فردا بازگشت حجاج به اصفهان آغاز می شود

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان از آغاز عملیات بازگشت حجاج این استان از فردا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا زاهدی افزود: اقدام های لازم برای بازگشت حجاج اصفهان به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام شده و این اقدام ها روز گذشته در جلسه ای با مسئولان فرودگاه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهارکرد: عملیات بازگشت پروازهای حج تمتع امسال به فرودگاه اصفهان تا 24 شهریور ادامه می یابد و در این مدت پنج هزار و 750 نفر از حجاج اصفهانی در قالب 41 کاروان با 24 پرواز از سرزمین وحی به اصفهان باز می گردند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره شمار حجاج فوت شده از استان اصفهان در مناسک حج امسال نیز گفت: تاکنون فوت یکی از حجاج شهرستان خوانسار به دلیل کهولت سن به ما اعلام شده است و سایر حجاج اصفهان در سلامت کامل قرار دارند.

وی افزود: بستگان حاجی فوت شده از شهرستان خوانسار خواستار انتقال پیکر وی به کشور شده اند که در این راستا نیز اقدام های لازم درحال انجام است.

عملیات اعزام حجاج استان اصفهان به سرزمین وحی در ساعت پنج و 25 دقیقه بامداد پنجشنبه 12 مرداد با برگزاری آیین رسمی بدرقه زائران در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان آغاز شده بود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در ادامه درباره ثبت نام از زائران اربعین حسینی نیز گفت: عملیات ثبت نام مقدماتی زائران اربعین حسینی از اول شهریور آغاز شده است و علاقه مندان به شرکت در مراسم اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

زاهدی ادامه داد: زائران شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی باید با مراجعه به این سامانه یا دفاتر زیارتی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام مقدمانی، متعاقبا' زمانی برای ارائه مدارک ثبت نام شدگان اعلام خواهد شد و این افراد باید با مراجعه به دفاتر زیارتی مدارک مورد نیاز را تحویل و ثبت نام خود را برای دریافت روادید تکمیل کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: ثبت نام در سامانه سماح فقط مربوط به زائران علاقه مند به شرکت در پیاده روی اربعین حسینی است و زائرانی که پیش از این قصد سفر به عتبات عالیات را دارند می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی برای سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

بگفته وی روزانه یک پرواز از اصفهان به عراق برای انتقال زائران عتبالیات انجام می شود که 2 پرواز آن به مقصد نجف اشرف و بقیه به مقصد بغداد است.

 

انتهای پیام/م 

 

پنج هزار و 750 نفر از حجاج اصفهانی از سرزمین وحی به اصفهان باز می گردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.