معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز؛

آتش سوزی در کارگاه مبل خسارت جانی نداشت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز با اشاره به انجام عملیات شش ساعته برای اطفای حریق در یک کارگاه تولید مبل در تبریز گفت: خوشبختانه آتش سوزی در این کارگاه خسارت جانی نداشت و با تلاش نیروهای آتش نشانی حریق خاموش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جلیل ستاری معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: این آتش سوزی ساعت 21 و 14 دقیقه دوشنبه شب در خیابان مارالان بالاتر از میدان فدک به مرکز آتش نشانی اعلام شد.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه نیروهای آتش نشانی ساعت 21 و 18 دقیقه در محل حاضر شدند.

ستاری اظهار کرد: با توجه به وضعیت خطرناک آتش سوزی، نیروهای این سازمان با تمام توان برای جلوگیری از گسترش آتش و تخلیه ساختمان اقدام کردند.

وی یادآور شد: ساعت 22 و 20 دقیقه آتش از شعله افتاده بود ولی به دلیل اینکه کارگاه ت نها یک ورودی داشت و باید اطفای کامل و تخلیه دود انجام می گرفت عملیات تا ساعت سه و 44 دقیقه بامداد امروز ادامه داشت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: باتوجه به اینکه آتش سوزی در قسمت زیر زمین ساختمان و در حجم گسترده ای رخ داده بود، دود حاصل از حریق نیز عملا نفوذ به داخل زیر زمین را با مشکل روبرو کرده بود که آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی به محل نفوذ و در نهایت حریق را به طور کامل خاموش کردند.

وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای آتش نشانی از تخریب، انفجار و لطمه به ساختمان های دیگر و شکستن پنجره ها در این حادثه جلوگیری شد.

ستاری تاکید کرد: اگر در زمان وقوع حوادث، اطلاعات اولیه افراد حاضر در صحنه در خصوص اطفای حریق کافی و اصولی باشد تا رسیدن نیروهای آتش نشانی می توانند از گسترش حریق و افزایش خسارت جلوگیری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: بزرگترین مشکل در زمان وقوع حادثه آتش سوزی این است که مردم قبل از تماس با سامانه 125 خودشان به اطفای آتش اقدام می کنند که این اقدامات به دلیل غیرعلمی و غیراصولی بودن موجب گسترش حادثه می شود.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد در هنگام بروز حوادث از ایجاد ترافیک و توقف در محل حادثه خودداری کنند و محل را برای امدادرسانی هرچه بهتر نیروهای امدادی و اتش نشانی تخلیه کنند.

 

انتهای پیام/ش

آتش سوزی کارگاه مبل با تلاش نیروهای آتش نشانی حریق خاموش شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.