کاهش آسیب‌های اجتماعی با اعتبار ۷۰ میلیاردی

دولت یازدهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ۳۰ محله آلوده در مازندران شناسایی شد که به طور کامل مشکلاتشان رفع شد و در حال حاضر هیچ محله آلوده در استان یافت نمی‌شود.


وی افزود: محله عباس آباد نکاء با تغییر نام به شهرک مهرگان به عنوان پایلوت ملی در کشور انتخاب شده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به تدوین سند جامع پیشگیری از طلاق اشاره کرد و گفت: طبق اسناد موجود درسال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ نرخ رشد طلاق از یک و ۲ دهم درصد به ۲ و چهاردهم درصد در مازندران رسید و با اجرای این طرح نه تنها رشد طلاق متوقف شد، بلکه کاهش نیز یافت.


یونسی افزود: به عنوان نمونه آمار طلاق در مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافت و نرخ طلاق هم در این مدت با یک دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش، از ۲.۳ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است.


وی گفت:: امروز در مقابل نوجوانان و جوانان سدی به نام آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و خانواده‌ها و نوجوانان باید به بهترین شکل قدرت نه گفتن به این آسیب‌ها را یاد بگیرند و یاد بدهند.


یونسی با اشاره به اینکه نگاه اعتقادی و معنوی و متوصل شدن به ارزش‌های دینی یکی از موثر‌ترین راه نجات از معضلات اجتماعی است، افزود: نوجوانان و جوانان باید به اندیشه اعتقادی و اسلامی تکیه کنند و بدانند که ارزش انسان و انسانیت بالاترین هدیه خداوند است و باید آن را از خطرات حفظ کند.


انتهای پیام/آ


کاهش آسیب اجتماعی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار