ژاپن: قدرت تخریب بمب هیدروژنی کره شمالی از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بیشتر بود

وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد قدرت بمب هیدروژنی که کره شمالی اخیرا آزمایش کرد، از آنچه پیش‌بینی شده بود، بیشتر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع ژاپن، امروز (سه شنبه) اعلام کرد بمب هیدروژنی که کره شمالی اخیرا آزمایش کرد از آن چه پیشتر پیش بینی شده بود، ویرانگرتر است و احتمالا قدرت تخریب آن حتی از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی هم شدیدتر بوده است.

وی در این خصوص گفت: «احتمال می رود سازمان بین المللی پیمان منع جامع آزمایش هسته ای، قدرت آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی را از 5.9 به 6 تغییر دهد. این بدان معناست که این بمب حتی از آنچه پیش بینی شده بود هم ویرانگرتر است. هیچ شکی نیست که قدرت این بمب از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی هم بیشتر بوده است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی، اقدامات پیونگ یانگ را «خصمانه و خطرناک» خواند. وی همچنین گفت با استفاده از طیف وسیعی از گزینه های دیپلماتیک، متعارف و هسته ای که در اختیار دارد از کشور آمریکا و متحدانش در برابر تهدیدهای کره شمالی دفاع خواهد کرد.

کره شمالی دو روز پیش برای ششمین بار یک آزمایش هسته ای انجام داد. رسانه های کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند که این یک بمب هیدروژنی پیشرفته بود که می توان آن را بر روی موشک های بالستیک سوار کرد.

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بود که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور رئیس جمهور وقت آمریکا علیه امپراطوری ژاپن انجام شد. در این عملیات، دو بمب اتمی به فاصله 3 روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر شد. حدود 220  هزار نفر بر اثر این بمباران کشته شدند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
قابل توجه غربزده هایی که فکر می‌کنند اگه آمریکا کشوری را به زانو در آورد دیگه از اون کشور بیرون میره. ژاپنی ها بدبخت ها چاره ای ندارند چون هنوز هم در اشغال آمریکا هستند نه متحد آمریکا داداش. مرگ بر آمریکا. زنده باد مقاومت.
Switzerland
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
ژاپنی ها یک ذره غیرت ومردانگی ندارندآنها امروز درکنار آمریکا ومتحد آمریکایند
آخرین اخبار