مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی:

ایران از فعالیت‌های فرهنگی مهاجران افغانستانی پشتیبانی می‌کند

عجمی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های فرهنگی مهاجرین افغان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

ایران از فعالیت‌های فرهنگی مهاجران افغانستانی پشتیبانی می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عجمی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، اظهار داشت: مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی ایران علاقه زیادی به مسایل فرهنگی دارند و فعالیت های فرهنگی مهاجرین افغان در استان خراسان رضوی به خاطر وجود بارگاه حضرت امام رضا علیه السلام مسایل فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به دلیل مطالباتی که مهاجرین در این بخش داشتند و ظرفیت بسیار خوبی هم در بین مهاجرین افغان در راستای مسایل فرهنگی وجود دارد، مسایل فرهنگی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در اولویت کار قرار گرفت.

عجمی یادآور شد: برای اینکه فعالیت های فرهنگی شکل و سازمان خاصی به خود بگیرد به تعدادی از سازمان های مردم نهاد مهاجرین افغان مجوز رسمی داده شده که از حمایت های دستگاه های فرهنگی در استان خراسان رضوی برخوردار هستند.

مشاور استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: جامعه قاریان قرآن افغانستانی های مقیم مشهد یکی از تشکل های بسیار خوب است که در راستای ترویج مسایل قرآنی فعالیت بسیار زیادی دارد و تحت حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل امور اتباع و مراکز فرهنگی در خراسان رضوی است قرار دارد، سایر مراکز فرهنگی هم برنامه های خوبی به مناسبت های مختلف داشته و برنامه های ویژه ای هم برای جوانان دارند.

وی  عنوان کرد: مسایل فرهنگی اتباع خارجی در استان خراسان رضوی در کمیته ای متشکل از دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی استان پیگیری می شود که بصورت مستمر تشکیل جلسه می دهد و در جهت رفع نیازهای فرهنگی مهاجرین تلاش می کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مراکز فرهنگی، مساجد و تکایا در اختیار مهاجرین و در حال فعالیت هستند به خاطر سامان دادن به فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی مهاجرین تشکلی تحت عنوان هیآت مذهبی مهاجرین افغان در مشهد مجوز فعالیت گرفته که در ایام و مناسبت های مختلف از حمایت ها و پشتیبانی دستگاه های مختلف از جمله آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره اتباع خارجی و سازمان تبلیغات برخوردار است.

عجمی با اشاره به برگزاری جشنواره های افغانستان شناسی در ایران از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی نیز گفت: به خاطر آشنایی جوانان و نوجوانان افغانستانی که متولد جمهوری اسلامی ایران هستند با فرهنگ و آداب و رسوم افغانستان از چهار سال قبل این جشنواره ها برگزار می شود و از استادان افغانستانی دعوت می شود تا در مورد تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و آداب و رسوم افغانستان صحبت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به تقاضاهای مهاجرین افغان مبنی بر حضور در عتبات عالیات عراق در ایام اربعین، سال گذشته از بیست و پنج هزار نفر از مهاجرین در استان خراسان رضوی ثبت نام به عمل آمد که با اخذ ویزای عراق وارد آن کشور شدند و در ایام اربعین حسینی در عتبات عالیات حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار