به زودی در همدان؛

معرفی روستای مانیزان بعنوان هدف گردشگری

 تا پایان سال روستای مانیزان بعنوان روستای هدف گردشگری معرفی می شود.

معرفی روستای مانیزان بعنوان هدف گردشگریبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: 20 روستا در کشوردر سال 94 به عنوان روستاهای هدف گردشگری شناخته شدند که روستای اشتران با این عنوان در استان معرفی شده است.

 وی افزود: با مطالعات و بررسی های انجام شده امسال روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری در مرکز معرفی و تاپایان سال جاری به تائید می رسد.

حسن ظفری،  در خصوص اجرای طرح هادی روستایی نیز اظهار کرد: از مجموع 925 روستای بالای 20 خانوار عملیات بهسازی فاز یک  669 روستا در استان اجرایی شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان همچنین گفت: بهسازی 387 روستا به اتمام رسیده و 269 روستای نیمه کاره در دستور بنیاد قرار دارد و تاکنون 13 روستا تبدیل به شهر شده است.

 ظفری بااشاره به اینکه باید بافت‌های سنتی با ارزش را در روستاها حفظ کنیم، بیان داشت: سطح کیفی ساخت و ساز در واحدهای مسکن روستایی استان افزایش یافته است.

 وی در ادامه گفت: در روستاها فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز می‌تواند نقش مهمی در ماندگاری روستاییان داشته باشد و همه دستگاه‌های متولی در این خصوص ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار داشت: تامین آب آشامیدنی سالم، برق، گاز، زیرساخت‌های اینترنتی، ایجاد راه دسترسی، احداث مراکز آموزشی و درمانی از مواردی است که می‌تواند به ماندگاری روستاییان کمک شایان توجهی کند.

وی در پایان گفت: در سال 95-94 با سهمیه بندی قیر اعتباری استان همدان 215 روستا بیش از 141 کیلومتر از معابر روستایی آسفالت شده است.

انتهای پیام/غ

مانیزان روستای هدف گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.