پنتاگون جزئیاتی از اعزام هزاران سرباز آمریکایی به افغانستان ارائه نمی‌کند

در حالی که ماتیس دستور اعزام سربازان آمریکایی را به افغانستان امضا کرده، اما پنتاگون حاضر نیست که جزئیات بیشتری در مورد اعزام این نیروها ارائه کند.

پنتاگون جزئیاتی از اعزام هزاران سرباز آمریکایی به افغانستان ارائه نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا می گوید که دستور اعزام سربازان جدید به افغانستان را امضاء کرده است. این اظهارات وزیر دفاع آمریکا بعد از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حدود ده روز پیش گفته بود نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان برای مقابله با طالبان تقویت خواهند شد.

جیمز ماتیس، روز پنجشنبه گذشته به خبرنگاران گفت دستور اعزام سربازان جدید به افغانستان را امضا کرده است اما رسیدن این سربازان به افغانستان چند روزی را در بر خواهد گرفت.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه گذشته با انتشار آمار تازه ای گفته بود که ۱۱ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

وزیر دفاع آمریکا در مورد تعداد سربازان جدیدی که به افغانستان اعزام خواهند شد جزئیاتی ارائه نکرد و گفت هفته آینده کنگره آمریکا را در جریان این موضوع قرار خواهد داد.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که بخش اعظم سربازان جدید از واحدهای چتربازان و نیروهای هوایی خواهند بود و هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ و ناو هواپیماهای ب-۵۲ مستقر در پایگاهی در قطر از آنان حمایت خواهند کرد.

جنرال کنث مک کینزی، رئیس بخش جذب نیرو در ستاد مشترک نیروهای آمریکایی گفته است پنتاگون مایل نیست جزئیات بیشتری در مورد نیروهای آمریکایی در افغانستان ارائه کند تا بدینوسیله اثرات غافلگیرانه آن بر طالبان را حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.