بازیگر تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آشفتگی تئاتر متاثر از سیاست‌گذاری نادرست مدیران است

رویا تیموریان گفت: علت تمام به هم ریختگی‌های موجود در تئاتر، سیاست‌گذاری‌های نادرستی است که در این حوزه وجود دارد!

آشفتگی تئاتر متاثر از سیاست‌گذاری نادرست مدیران استرویا تیموریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع بر صحنه رفتن برخی از نمایش‌ها که محتوای مهم و کاربردی ندارند و یا خالی از محتوا هستند، گفت: متاسفانه مدیران و مسئولان اجازه اجرای این نمایش‌ها را به مخاطب می‌دهند در حالی که ما با کمبود سالن مواجه هستیم. حتی یک سری از سالن‌ها به نام تئاتر مستقل به وجود آمده است که شکل خصوصی دارد و صاحبان آنها بیشتر به مقوله پول فکر می‌کنند تا به ذات اصلی تئاتر!

وی همچنین پیرامون ریل‌گذاری‌های نادرستی که در عرصه تئاتر به وجود آمده است، اظهار داشت: این مسئله از آموزش شروع می‌شود و ابعاد مدیریتی و سیاست‌گذاری‌های تئاتر را هم دربرمی‌گیرد. وقتی تفکیک مسئولیت نباشد، سردرگمی و آشفتگی دامن‌گیر تئاتر می‌شود. در حال حاضر اکثر کسانی که در سالن‌های خصوصی تئاتر کار می‌کنند به فکر پول درآوردن هستند.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: از طرف دیگر؛ دانشجویان تئاتر ما که بیشتر باید به فکر کسب تجربه و یادگیری باشند مشغول کارگردانی یا ایفای نقش در عرصه تئاتر هستند و بعد هم اسم خود را حرفه‌ای می‌گذارند بدون آنکه حرفه‌ای کار کنند یا این حرفه را درک کرده باشند.

تیموریان در خصوص اهمیت به جوانان این هنر مقدس تصریح کرد: ما باید مانند گذشته یک یا دو سالن را به دانشجویان و نیمه‌حرفه‌ای‌ها اختصاص بدهیم تا در این سالن‌ها به کسب تجربه و یادگیری فنون این هنر بپردازند و اهالی حرفه‌ای عرصه تئاتر نیز در سالن‌های حرفه‌ای پایتخت اجراهای موفقی را داشته باشند. از نظر من علت تمام این به هم ریختگی‌ها، سیاست‌گذاری‌های نادرستی است که در تئاتر وجود دارد!

بازیگر نمایش «آیینه‌های رو به رو» پیرامون تاثیر حضور چهره‌های سینمایی بر عرصه تئاتر بیان کرد: وقتی ستارگان سینمای ما از تئاتر آمده‌اند، طبیعی است اهالی سینما باز هم به تئاتر برگردند و به ایفای نقش بپردازند. حضور هر دو طرف در عرصه‌های سینما و تئاتر مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه یک تعامل است. متاسفانه این یک موضع‌گیری است که در شرایط پیچیده تئاتر به وجود آمده است.

وی افزود: مشکل ما حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر نیست، بلکه متن‌های ضعیف و پول درآوردن سالن‌های خصوصی برای تئاتر یکی از معضل‌های ماست. اگر مردم برای تماشای ستاره‌ها به سالن‌ها می‌آیند پس چرا ما نباید این فرصت را غنیمت بشماریم و کارهای خوبی در این خصوص ارائه دهیم که مخاطبان عام تئاتر به مخاطب خاص تبدیل شوند؟! حضور ستاره‌های سینما در تئاتر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند مهم کیفیت کاری است که بر صحنه می‌رود.

رویا تیموریان در پایان در خصوص درخواست خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من در ابتدا به وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس صالحی تبریک می‌گویم و امیدوارم نیروی بهتری برای حوزه فرهنگ باشند. درخواست من به عنوان کسی که ۲۵ سال در عرصه بازیگری فعالیت کرده است این است که؛ اتفاقات بهتری در این عرصه رخ بدهد. وضعیت فرهنگی ما وابسته به شخص نیست مهم این است که سیاست‌های بهتری برای وضعیت فرهنگی کشور اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار