وزارت خارجه افغانستان «قتل عام» مسلمانان در برما را محکوم کرد

وزارت خارجه افغانستان قتل عام مسلمانان موسوم به روهینگیا در برما را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه افغانستان «قتل عام» مسلمانان در برما را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان حملات وحشیانه و ضد بشری عساکر دولتی کشور برما علیه مسلمانان آن کشور را به گونه بسیار شدید محکوم می نماید،

این وزارت ضمن محکومیت قتل عام مسلمانان در برما، از سازمان ملل و نهادهای حقوق‌بشری خواسته که نسل کشی و قتل عام مسلمانان روهینگیا را به صورت خاص بررسی کنند.

به نقل از رسانه‌های بین‌المللی مقامات سازمان ملل متحد می گویند که در طول ۱۰ روز گذشته ۸۷ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا که خانه‌های‌ شان به آتش کشیده شده، از کشور آواره شدند و به بنگلادش فرار کرده‌اند. مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخین کشور میانمار ساکن هستند.

ایالت راخین در غرب این کشور واقع شده و بخشی از جمعیت آن مانند اکثر مردم میانمار بودایی و بخشی دیگر مسلمان هستند. مقامات میانمار می‌گویند که مسلمانان راخین موسوم به روهینگیا از خارج از میانمار به این ایالت مهاجرت کرده‌اند و تابعیت این کشور را ندارند. هیچ کشور دیگری نیز آنان را شهروند خود نمی‌داند.

در سال ۲۰۱۲ بین راخین‌های بودایی و مسلمان درگیری‌های خشونت‌آمیز روی داد که تلفاتی نیز برجای گذاشت. بعضی از تندروهای بودایی گفته بودند که به زودی مسلمانان به گروه اکثریت در این استان تبدیل خواهند شد و باید از میانمار خارج شوند.

هیئت بین‌المللی گفته است که مسلمانان راخین بزرگ‌ترین گروه قومی فاقد شهروندی در جهان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار