شرایط و مهلت شرکت در دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اعلام شد

بخش اقتصاد مقاومتی بخش ویژه جشنواره مطبوعات امسال است که امیدواریم آثار شاخص از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه ارسال شود.

شرایط و مهلت شرکت در دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اعلام شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور با حضور حسن ضابطی دبیر این جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه در خبرگزاری مهر برگزار شد.

حسن ضابطی دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در این نشست در خصوص برگزاری جشنواره گفت: از چند سال پیش که جشنواره مطبوعات دیگر توسط وزارت ارشاد برگزار نمی‌شود و طبق سخنانی که آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در نمایشگاه مطبوعات گفت؛ این رویداد باید توسط یک صنف انجام شود و نباید ارشاد متولی آن باشد. به همین دلیل ما از سال گذشته همزمان با روز خبرنگار نخستین جشنواره را برگزار کردیم که آثاری خوب و در سطح عالی به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود : بالغ بر 1700 اثر به جشنواره رسیدند که در هفت رشته شرکت کرده بودند و داروی‌های سال گذشته در بخش میانی و نهایی را دوستانی چون مهرداد خلیلی، شبنم رحمتی، فریدون صدیقی، دکتر قاضی‌زاده و توکلی برعهده داشتند و در اردیبهشت ماه هم از آثار برگزیده تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: امسال هم در روز خبرنگار، برگزاری دومین دوره این جشنواره را اعلام کردیم که امیدواریم بتوانیم به نمایشگاه مطبوعات برسانیم. اکنون زمان محدودی را برای دریافت آثار داریم که علاقمندان می‌توانند علاوه بر ثبت‌نام در رشته‌های تیتر، سرمقاله، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، صفحه آرایی در 5 رشته جدید عکس،کاریکاتور، اینفوگرافی، طرح و تصویر و بخش ویژه اقتصاد مقاومتی نیز شرکت کنند. این جشنواره سال گذشته در هفت رشته برگزار شد که در این دوره رشته‌های دیگری هم اضافه شده است.

وی در خصوص مهلت ارسال آثار تصریح کرد: علاقمندان از 15 شهریور تا 15 مهر فرصت دارند از طریق سایت انجمن نيوز ثبت‌نام و ارسال آثار را انجام دهند و به دلیل اینکه جشنواره مطبوعات، در آبان ماه برگزار می‌شود و زمان برای دریافت و داوری آثار اندک است، امکان تمدید مهلت ثبت‌نام وجود ندارد.

دبیر دومین جشنواره مطبوعات در پاسخ به سوال دیگری گفت: جشنواره ما یک جشنواره سراسری است که همه موضوعات را دربرمی‌گیرد. تجربه نشان می‌دهد در این زمینه موازی کاری نمی‌شود چون از زمانی که آقای انتظامی هم به مسئله برگزاری این جشنواره توسط اصناف اشاره کرد صنفی غیر از صنف ما پیشقدم نشد.

ضابطی در مورد تیم داوران اظهار داشت: در این دوره در بخش میانی تعداد داوران را بیشتر خواهیم کرد و تا زمانی که با آنها به توافق نرسیم اسامی را اعلام نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر شرکت‌کننده در مجموع می‌تواند ۵ اثر را به جشنواره ارسال کند که پارسال این میزان سه اثر بود و الزامی وجود ندارد که همه آثار در یک رشته باشند. البته در حوزه تیتر، استثنا وجود دارد. یعنی اگر کسی ۵ اثر فرستاد، می‌تواند ۵ تیتر هم بفرستد. در بخش ویژه هر فرد می‌تواند نهایت دو اثر ارسال کند. آثار هم باید از ابتدای سال ۹۵ تا انتهای شهریور ۹۶ تولید شده و از ابتدای مهر ماه 95 تا 31 شهریور ماه 96 منتشر شده باشند.

 

انتهای پیام/

مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات از 15 شهریور تا 15 مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار