سردار بنی اسدی در نشست مشترک پدافند سایبری:

امنیت نیاز عمومی جامعه است

نشست مشترک پدافند سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان و سازمان انتقال خون برگزارشد.

امنیت نیاز عمومی جامعه دانستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در نشست مشترک پدافند سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی و سازمان انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: در نیروی انتظامی متناسب با نیازهای اساسی مردم، مسئولیت های مختلف و رده های تخصصی پلیسی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه اولویت اصلی پلیس در حوزه پیشگیری است گفت: در صورت بروز هرگونه ناهنجاری، تخلف یا جرم؛ پس از انجام اقدامات پیشگیرانه، پلیس با توان تخصصی و فنی خود مقابله قانونی و هدفمند خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از زمانی که مبحث فضای سایبر ایجاد و در کنار آن جرایم این حوزه نیز ایجاد شد، پلیس متناسب با نیاز جامعه در این زمینه، در بهمن ماه 89 پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تشکیل شد و با جذب نیروهای دانشگاهی، نخبگان و نیروهای آموزش دیده، مقابله مناسب را در رابطه با این موضوعات انجام دهد.


وی امنیت را نیاز عمومی جامعه دانست و گفت: مترصد آن هستیم که نقش مردم را در تامین امنیت افزایش دهیم زیرا این امر موجب افزایش اثرگذاری اقدامات می شود.


وی از اقدامات رسانه ای در استان کرمان در راستای توسعه نظم و امنیت تقدیر کرد و افزود: حمایت های دستگاه قضایی و سایر نهادهای مربوطه با پلیس موجب شده که اقدامات اثرگذاری از سوی پلیس در راستای توسعه نظم و امنیت انجام شود.


وی ارتقای آمادگی دفاعی و بازدارندگی در برابر حملات سایبری برای داشتن امنیت مناسب در جامعه را از اهداف پلیس فتا دانست.


رییس پلیس فتای استان کرمان هم در این نشست مهمترین مشکل بهره برداری دشمن از بلاتکلیفی فضای سایبری کشور در گذشته دانست و گفت : پلیس فتا اقدام به شناسایی نقاط ضعف و تهدیدات موجود کرده است.


سرهنگ امین یادگار نژاد افزود : با پیشرفت علم فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت و رشد نفوذ اینترنت بسیاری از تعاملات در فضای سایبری انجام می شود.


وی اظهار کرد : سهم بسیار قابل توجهی از سرمایه گذاری های مالی و معنوی کشور در فضای سایبری است که سطح کیفی زندگی مردم از فضای مجازی نشات می گیرد.


رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به تهدیدات فضای تصریح کرد: بهره برداری گروه های تروریستی، مخاطرات ناشی از بدافزارها، هماهنگی استکبار جهانی در خصوص حملات سایبری به ایران از جمله تهدیدات بستر فضای مجازی می باشد.


وی مهمترین مشکل بهره برداری دشمن از بلاتکلیفی فضای سایبری کشور در گذشته دانست و عنوان کرد: پلیس فتا اقدام به شناسایی نقاط ضعف و تهدیدات موجود کرده است.

 

انتهای پیام/س

 

نشست مشترک سایبری پلیس فتا و سازمان انتقال خون استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار