بهای نفت کاهش یافت/ طلا باز هم گران شد

تعطیلی پالایشگاه‌های آمریکا بر اثر توفان هاروی و نزدیک شدن یک توفان دیگر به سمت دریای کارائیب باعث کاهش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تعطیلی تعدادی از پالایشگاه های آمریکا پس از توفان سهمگین هاروی که حدود 10 روز پیش خلیج مکزیک را در نوردید و همچنین کاهش تقاضا برای نفت، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

 نگرانی ها از وقوع توفان سطح 5 ایرما در منطقه کارائیب، که ممکن است خطوط حمل و نقل مهم دریایی را تحت تأثیر قرار دهد، نیز بر بهای طلای سیاه اثر گذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 10 سنت کاهش، به 48 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 23 سنت کاهش، 53 دلار و 15 سنت در هر بشکه معامله شد.

با وجود اینکه پیشتر پالایشگاه ها و خطوط لوله آمریکا که بر اثر توفان هاروی تعطیل شده بودند، آن‌ها در حال حاضر دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند، کارشناسان اعلام کردند که مدتی زمان می برد که صنعت نفت آمریکا به ظرفیت سابق بازگردد. در روز سه شنبه (روز گذشته)، حدود 3.8 میلیون بشکه از ظرفیت پالایشگاهی روزانه آمریکا (معادل 20 درصد) همچنان تعطیل بود.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند امروز اعلام کرد: نزدیک شدن یک توفان دیگر به سمت آمریکا باعث شده است که سرمایه‌گذاران همچنان هشیار باشند.

داده های مؤسسه «تامسون رویترز ایکون» نشان داد: حدود 250 هزار بشکه از ظرفیت پالایشگاهی روزانه آمریکا در جمهوری دومینیکن و جمهوری کوبا در دریای کارائیب و در مسیر توفان ایرما قرار دارد.

به دنبال کاهش ارزش دلار و افزایش نگرانی ها از آزمایش های هسته ای کره شمالی، بهای طلا هم به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسید.بر این اساس بهای هر اونس طلای آمریکا با 1 درصد افزایش به 1344.50 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار