آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادراه مشهد-قوچان با حضور وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آزاد راه مشهد، چناران، قوچان با حضور وزیر راه و شهر سازی در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادراه مشهد-چناران-قوچان با حضور وزیر راه و شهرسازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های هر استان با استان دیگر تفاوت دارد و در داخل خراسان رضوی شهرستان‌های ۲۸ گانه هریک دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است و محدودیت‌ها و موانع نیز متفاوت است

وی ادامه داد: محور‌های صنعتی، گردشگری و خدمات، مرز و توسعه صادرات، کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و فراوری باید در این شهرستان موردتوجه قرار بگیرد، و زیرساخت توسعه راه‌های مواصلاتی و راه‌های ارتباطی برای توسعه قوچان همچنین دو پروژه راه‌آهن و آزادراه باید در حوزه زیرساخت تعریف شود.

شوشتری در ادامه به سه پروژه پیشنهادی این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های قوچان در بخش کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی طی مذاکرات انجام‌شده با بنیاد مستضعفان به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار کشور باید حداقل مجتمع صنعتی دام‌پروری و پرورش گاو ایجاد شود.

وی گفت: پروژه دوم ایجاد پالایشگاه در این شهرستان با توجه به ظرفیت صنعتی استان خراسان رضوی، گذر خط انتقال گاز از پالایشگاه خانگیران به شمال باهدف تأمین خوراک پایدار و با توجه به وجود آب و زمین مناسب است.


نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در حوزه گردشگری ظرفیت خوبی دارد و باید از آن استفاده شود، درحال حاضر اماکن تفریحی مشهد اشباع‌شده و دیگر توان اجابت به تقاضای گردشگران را ندارد که با توجه به ظرفیت‌هایی موجود در قوچان می‌توان از این پتانسیل به‌درستی بهره برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در ۳۵ کیلومتری پایتخت کشور ترکمنستان قرار دارد، اما بازار آن در اختیار ترکیه است که باید به‌صورت جدی به ظرفیت‌های موجود در آن‌سوی مرز توجه شود.

انتهای پیام // ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.