هر هفت ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در یزد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در سه‌ ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر هفت ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر یزد ثبت‌شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی شریعت پناه سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با انجام اقدامات مداخله‌ای در فرایند طلاق با کاهش 22 درصدی طلاق، استان یزد در سطح کشور در رتبه 28 قرار گرفت .

شریعت پناه با اعلام این مطلب، اقدامات این استان را در کنترل طلاق خوب ارزیابی کرد و افزود: کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق گردیده است .

وی تصریح کرد: در سه‌ماهه اول سال 1395 یک مورد ثبت طلاق به ازای هر شش ازدواج صورت گرفته و ثبت ‌شده، اما در سه‌ ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر هفت ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر یزد ثبت‌شده است که این مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش‌ها در مراکز تحکیم بنیان خانواده است.

این مقام مسئول از کاهش 22 درصدی طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در سه ‌ماهه اول سال 1395 میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان 401 مورد بوده که این آمار در سه‌ ماهه اول سال جاری به 301 مورد کاهش پیدا کرده است .

وی گفت: 25 درصد تا 30 درصد از درخواست‌های طلاق در یزد مربوط به زوج‌های غیربومی است.

شریعت‌پناه به وصول 893 فقره پرونده در سه‌ماهه نخست سال جاری در حوزه خانواده به دادگستری استان اشاره و بیان کرد: تمام این پرونده‌ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری یزد جهت اجرای کارگاه طرح آینه ،سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق،ارجاع شده است .

وی افزود: خوشبختانه از تعداد 893 فقره پرونده‌ای که در ابتدا جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد 92 فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، خاطر نشان کرد: بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، یک بحث عمیق و ریشه ای است که مستلزم برنامه ریزی دقیق و کار جمعی منضبط و مستمر است.

انتهای پیام/ی

رشد آسیب اجتماعی طلاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار