معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صندوق‌ سپرده گذاری بانک‌ها، سود بالای ۱۵ درصد می‌دهند

قربانی گفت: با وجود کاهش نرخ سود بانکی،سود سپرد‌ه‌های صندوق‌ سرمایه‌گذاری همچنان با نرخ‌های قبلی ارائه می‌شود.

صندوق‌های سپرده گذاری بانک‌ها سود بالای ۱۵ درصد می‌دهندپیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش سود سپرده‌های صندوق‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: دربخشنامه کاهش نرخ سود بانکی عنوان شد که نرخ سودعلی الحساب سپرده صندوق‌های سرمایه گذاری، نزد بانک‌ها مشمول این مصوبه (نرخ سود ۱۵ درصد) خواهد بود.

وی در ادامه افزود: برای بانک مرکزی مهم این است که سپرده گذاری این صندوق‌ها در بانک‌ها موجب اختلال در نظام بانکی نشود و طبق مصوبه اخیر بانک مرکزی سود سپرده‌های صندوق نباید بیش از ۱۵ درصد باشد.

قربانی با اشاره هدایت سپرده‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه بیان کرد: این سپرده‌ها در بازار سرمایه و اوراق بدهی هزینه، نرخشان تعیین و بین سهامدارانشان توزیع می‌شود ولی درسپرده گذاری نزد بانک‌ها بیشتر از ۱۵ درصد نمی‌توانند، بگیرند.

وی تصریح کرد: مکانیزم مدنظر بانک مرکزی، جلوگیری از ایجاد اخلال در بازار سرمایه است که هنوز در خصوص کاهش سود سپرده‌های صندوق سرمایه گذاری بانک‌ها، شورای پول و اعتبار تصمیمی اتخاذ نکرده است.

 قربانی بیان کرد: در برخی مواقع ذکر می‌شود که نرخ سود بانکی باید حداکثر ۲ تا ۳ درصد بیش از نرخ تورم باشد، اما نرخ سود واقعی با توجه شرایط اقتصادی کشور مد نظر قرار می‌گیرد و ما هم معتقدیم که نرخ سود بانکی باید فاصله معقولی با نرخ تورم داشته باشد و بر این اساس اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که با کاهش نرخ سود بانکی، آیا سود تسهیلات به واحد‌های صنعتی در قالب طرح رونق کاهش خواهد یافت یا خیر گفت: نرخ‌هایی که ما الان اعلام کردیم گامی درجهت رعایت دقیق مصوبات شورای پول و اعتبار است، اما در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات هنوز تصمیمی گرفته نشده و این موضوع در حال بررسی است.

قربانی در خاتمه یادآور شد: اگر شورای اعتبار ضرورت ببیند، تمهیدات لازم را در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات در جهت رونق اقتصادی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

سود تسهیلات طرح رونق، همچنان ۱۸ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
خوبه
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
شهاب
۱۰:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
مردم با کشیدن پولهای نقد از بانک میشه امیدوار باشن تعادل برقرار بشه و سود سپرده رو پایین نیارن و سود تسهیلات هم جای خودش بذارن با این روششون با جمع کردن پول مردم تمام یارانه مردم رو از جیب خودشون میدن
United States of America
بیکاره از یزد
۰۹:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
بابا دست از سر سپرده های مردم بیچاره بردارین . عمر و نمرود وفرعون و یزید و مامون و معتصم و شمر اینجور نبودن که.تو این 5 سال فقط تنها هنر کاهش سود بود !!!!!
در حالیکه تو دوران خاتمی و احمدی و رفسنجانی مرتب تو سر مردم منت نمیزاشتن و نرخ سود حد اقل 17 تا 20 بود اونم 5 ساله و بدون تهدید. الان مرتب تهدید میکنن سپرده گذارارو
خسته شدیم بابا . احساس امنیت اقتصادی نداریم. موقع استخدام تو شرکت ها خون بجگر میشم .آخرم بازنشت نمیشم و اگه هم بشیم فقط 5 سال بهره میبریم.حالا با دوشاهی پس انداز و اون وضع کاهش بیسابقه سود بانکی ، باید مرد؟؟؟؟؟؟
الان هر ماه کاهش سود بانکی شده نقل و کلوچه !!!!!!!! هیچ کار دیگه نیست که رییس محترم بانک مرکزی انجام بده تا بیکار نباشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه کاهش سود بانکی هنره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر هفته میگن کاهش کاهش کاهش
واقعا شرم هم خوب چیزیه به قران مگه از جیب بابات میده سود رو؟
سود رو بانکی کیده اونم از سود تجارت نه از جیب امثال تو
الان بانک هایی هستن که روز شمارشون 25 درصده و جوری واریز میکنن حتی خدا هم تو اسمان هفتم متوجه نیست چه برسه به تو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
الکی با این شایعات مسکن گرون نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
nji
۱۱:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
جالبه بانک مرکزی میفرمایند که اگر ضرورت ببیند سود تسهیلات را پایین می آورند، چیزی که میشد از قبل هم حدس زد که با کاهش سود سپرده ها و کاهش ندادن سود تسهیلات بانکهای عزیز کشورمون سود کلانی میکنند، جا دارد که تشکر ویژه بکنم از تمامی مسوولین بانک مرکزی که کلاه گشادی سر ما گذاشتند.
United States of America
اکبر
۰۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
قربانی و امثال قربانیها از بانکها چند میلیارد گرفتن تا سود سپرده رو بیاره پایین ولی کاری با سود تسهیلات نداشته باشه
آخرین اخبار