نیازمندی دانش آموزان عشایری به خوابگاه شبانه روزی

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان نخبه عشایر برای ادامه تحصیل به خوابگاه شبانه روزی نیاز دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانش آموزان نخبه عشایر این استان به دلیل مشکلات مالی بی بهره از تحصیل مانده اند که با ایجاد یک خوابگاه شبانه روزی از سوی سازمان عشایر کشور می توان مشکلات انها را برای ادامه تحصیل و اسکان رفع کرد.

وی بیان کرد: تدوین نقشه راه مناسب با هدف پوشش نیاز های جامعه عشایری و جلوگیری از گرایش عشایر به زندگی شهری لازم است .

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته و دولت فعلی خدمات ارزشمندی به عشایر داده شده اما عمق محرومیت در همه جای استان بخصوص در یبن عشایر بالاست و نباید تنها به منابع دولتی اکتفا کرد و استفاده از سایر ظرفیت ها نیز لازم است .

هاشمی پور تصریح کرد: اگر بخواهیم از حاشیه نشینی جلوگیری شود، باید به عشایر خدمات داده شود و از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

وی ادامه داد: باید در جاده های ارتباطی که فرسایشی شده است اقدام شود و جاده عشایری داریم که ۱۲ سال است یک بولدوزر در آن کار می کند .

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افزایش مدارس سیار کانکسی نیاز است که در همین راستا توسط یک خیر ۶ مدرسه پیش ساخته(کانکس) به این شهرستان اختصاص داده شد .

هاشمی پور اضافه کرد: توجه به اشتغال، ایجاد کارگاه های زود بازده و حوزه آموزش عشایر ضروت دارد.

 

انتهای پیام/ش

دانش آموزان نخبه عشایر  استان به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز مانده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.