ظهر امروز؛

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در پلدختر

ظهر امروز جشنواره فراغت بانوان روستایی با ورزش‌های بومی محلی در دهستان مورانی پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ظهر امروز جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور بخشدار مرکزی، رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر، امام جماعت، دهیار، رئیس هیات روستایی و مسئول ورزش بانوان شهرستان پلدختر برگزار شد.

مسول ورزش بانوان شهرستان پلدختر در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهستان مورانی گفت: این جشنواره در چهار رشته" طناب کشی" "طناب زنی سهیل" "دوقل" و "لی لی"با شرکت ۶۷ نفر از بانوان و دختران در سالن نفت دهستان مورانی برگزار شد.

فروزان کرندی با تشکر از مسئول سالن دهستان مورانی گفت: هزینه برگزاری این جشنواره را بخشداری مرکزی پلدختر برعهده داشته است.

وی یکی از آیین‌های ورزشی را برگزاری جشنواره‌های بومی محلی دانست و افزود:برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر ارج نهادن به فرهنگ و سنن مردم این دیار به مسابقات ورزشی می‌پردازد و موجب نشاط و سرگرمی می‌شود.

مسول ورزش بانوان شهرستان پلدختر گفت: برگزاری این جشنواره‌ها حال و هوای خاص خود را دارد و باعث زنده نگه داشتن سنت و فرهنگ غنی پیشینیان و گذشتگان و اجرای بازی‌های سنتی و در نهایت موجب همبستگی و نشاط بین افراد جامعه روستایی می‌شود.

وی افزود: زنده نگه داشتن ورزش‌های بومی و محلی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و دوری جستن از فرهنگ غربی در کنار پیشرفت‌های علمی موجب می‌شود که ارزش‌های واقعی و فرهنگی گسترش یابند و جلوی تاثیرات منفی و مخرب برنامه‌های ماهواره‌ای را بگیرند.

مسئول ورزش بانوان شهرستان پلدختر گفت:گسترش فرهنگ ورزش‌های همگانی و مسابقات بومی و محلی از جمله سیاست‌های اداره ورزش و جوانان این شهرستان است و انتظار می‌رود مسئولان این اداره را در راستای تحقق این هدف یاری کنند.

انتهای پیام/ د

جشنواره فرهنگی ورزشی در دهستان مورانی پلدختر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار