استخرهایی که به گِل نشستند

کمبود و تغییر کاربری استخرها بیش از بیش استان های کشور را به محرومیت نزدیک کرده است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان شنا از رشته های پایه وپرمدال و ورزشی سفارش شده در دین اسلام است. از این رو انتظار می رود ضمن ارتقای جایگاه ورزش ایران در دنیا به سبب مدال های فراوان این رشته، برای زنده نگه داشتن دستور پیامبر اسلام نیز به شنا توجه ویژه ای شود. اما آن چه که مشاهده می شود خلاف این موضوع را نشان می دهد. لازمه پیشرفت و توسعه شنا برنامه های بلند مدت و مدون است. ضمن این که مدیریتی استراتژیک می تواند سرعت حرکت در مسیر موفقیت را بیشتر کند. اما تمام این موارد زمانی کارساز خواهد شد که استخر استاندارد در دسترس شناگران و ورزشکاران ورزش های آبی باشد. آن چه پیگیری های ما نشان می دهد و طبق گفته های بیشتر روسای هیئت های شنا ادارات کل ورزش و جوانان از واگذاری استخرها به این هیئت ها خودداری می کنند. جالب این که رضوانی رئیس فدراسیون شنا نامه ای از داورزنی خطاب به ادارات کل استان ها اخذ کرده است. در این نامه آمده است تمامی ادارات کل موظف هستند استخرهای مورد نیاز هیئت ها را با هزینه کارشناسی شده در اختیار آن ها قرار دهند. اما در بسیاری از موارد روسای هیئت ها با در دست داشتن نامه داورزنی دست خالی از اداره کل بیرون می آیند و با هزینه های سنگین مجبور به اجاره استخرهای خصوصی می شوند. بعضی هیئت ها نیز به دلیل نداشتن درآمد قادر به اجاره استخر نیستند و نتیجه آن که فعالیت هایشان به طور کامل تعطیل می شود. این در حالی است که بخش خصوصی با مبالغ سنگین استخرها را اجاره می کند و در بسیاری از موارد هدفی جز سود دهی ندارند.


*تنیس بازی کردن در استخر


در اقدامی تامل برانگیز و در این بازار نبود استخر، اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان یکی از استخرهای استان را با خاک پر کرده است وآن را به زمین تنیس تبدیل کرده است و به وسیله آن درآمدزایی می کند. رحیمیان رئیس هیئت شنا استان گلستان بارها این موضوع را پیگیری کرده است. او حتی در مجمع سالیانه فدراسیون شنا این مشکل را در حضور داورزنی مطرح کرد.


رحیمیان در این باره به خبرنگار ما گفت: مدت هاست به دنبال بازپس گیری این استخر هستم. برای بازسازی و تعمیر آن حامی مالی نیز پیدا کرده ام اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.


او ادامه داد: در مجمع سالیانه نیز این مشکل را با داورزنی در میان گذاشتم اما باز هم اتفاقی نیفتد.


*تغییر کاربری اماکن ورزشی برای سود بیشتر


به نظر می رسد مدت هاست ورزش از هدف اصلی خود فاصله گرفته است و برای افرادی خاص به منبعی برای درآمدزایی تبدیل شده است. درآمدزایی از ورزش نه تنها بد نیست بلکه باعث بقا و حتی تاسیس آکادمی های ورزش می شود. اما سوء استفاده و تغییر کاربری اماکن ورزشی برای کسب سود به خصوص ورزش های گرانی مانند تنیس جای سوال دارد. این در حالی است که استان گلستان به دلیل هم جواری با ساحل دارای ظرفیت های فراوانی در ورزش های آبی است. به علاوه این که شهرستان ها اصولا از کمبود امکانات رنج می برند و تبدیل اماکن ورزشی و یا از بین بردن آن ظلم بزرگی در حق مردم شهرستان ها خواهد بود.

انتهای پیام/

کمبود استخر در استان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار