توافق کشورهای اروپایی برای تمدید شش ماهه تحریم‌های روسیه

کشورهای اروپایی موافقت کردند تحریم‌ها علیه روسیه را شش ماه دیگر تمدید کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک اروپا در بروکسل اعلام کردند کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه توافق کردند تحریم‌هایی را که در رابطه با بحران اوکراین علیه روسیه وضع کرده اند تا شش ماه دیگر تمدید کنند.
 
اتحادیه اروپا در اعتراض به دخالت‌های روسیه در اوکراین 149 مقام روس و جدایی طلب اوکراینی و همچنین 38 شرکت را تحریم کرده است.
 
نمایندگان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست هفتگی خود در بروکسل با تمدید تحریم‌های روسیه تا مارس سال 2018 موافقت کردند. تمدید تحریم‌های اروپا ضدروسیه چهاردهم سپتامبر تصویب خواهد شد.
 
منع صدور روادید و توقیف دارایی‌های اشخاص و شرکت‌های دخیل در مناقشه اوکراین از جمله تحریم‌هایی است که اروپا علیه روسیه و جدایی طلبان اوکراین اعمال کرده است.
 
افرادی که در مناطق شرق اوکراین تحریم شده اند، مسئولیت هایی در شبه جزیره کریمه و همچنین دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک دارند. رئیس اداره زندان‌های شبه جزیره کریمه، دادستان این منطقه، وزیر امور داخلی جمهوری خودخوانده لوگانسک و وزیر امنیت این منطقه، یک مسئول اداره مهاجرت روسیه در کریمه، دو سازمان شبه نظامی و سران آنها که برای مبارزه در شرق اوکراین نیرو جذب می کنند به همراه چند موسسه مالی و بانک در شبه جزیره کریمه مشمول تحریم‌های اروپا می شوند.
 
روابط اروپا و آمریکا با روسیه از آوریل سال 2014 در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه ای تشدید شد که از پایان جنگ سرد به این طرف بی‌سابقه بود. اتحادیه اروپا، آمریکا و دولت اوکراین روسیه را به حمایت های نظامی از گروه‌های شورشی شرق اوکراین و همچنین نقض مفاد توافق نامه مینسک متهم می کنند اما مسکو این اتهام را به شدت رد می کند. 
 
مناقشه مسلحانه شرق اوکراین از چهاردهم آوریل سال 2014 و زمانی آغاز شد که نیروهای مسلح اوکراین برای پس گرفتن کنترل برخی شهرها که شورشیان جدایی طلب اشغال کرده بودند، وارد عمل شدند. از ابتدای مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین تاکنون بیش از سی آتش بس در منطقه به اجرا گذاشته شده اما هیچکدام نتایج مطلوبی به همراه نداشته است و در این مدت پیوسته ارتش اوکراین و شورشیان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده‌اند. 
 
با وجود این که در حال حاضر آتش بس در این منطقه برقرار است در سال 2017 نیز ده‌ها نظامی، غیرنظامی و شبه نظامی در شرق اوکراین کشته شده اند.
 
درگیری و خشونت در شرق اوکراین از هفتم ژانویه امسال آشکارا تشدید شد و درگیری‌های مسلحانه هم در مناطق تحت کنترل و هم در مناطق خارج از کنترل دولت اوکراین  افزایش یافت.
 
انتهای پیام/
 

تحریم‌های روسیه در اتحادیه اروپا برای 6 ماه دیگر تمدید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار