اینستاگردی؛

مثال دفاع مقدسی رهبر انقلاب برای طلاب

رهبر معظم انقلاب در 6 تیر 96 در جمع طلاب، از فاصله آشکار بین مقام فکر و عمل صحبت کردند و برای تبیین آن نکاتی از عملیات رمضان، ذکر کردند.

مثال دفاع مقدسی رهبر انقلاب برای طلبه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دیداری که آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 6 تیر 1396 با طلبه ها داشتند، به تحلیل درباره عملیات رمضان پرداختند و مثالی بسیار زیبا با موضوع دفاع مقدس برای طلبه ها زدند.

ایشان با تاکید بر فاصله آشکاری که بین مقام عمل و مقام فکر وجود دارد، افزودند، خیلی از کارها به این آسانی که فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود. همچنین در ادامه متن بیانات رهبر انقلاب در جمع طلاب و مثال ایشان را مشاهده می‌کنید :

 
« این را هم بدانید که مقام عمل با مقام فکر و مطالعه و طرّاحی و مانند اینها فاصله دارد؛ یک فاصله‌ی کاملاً معنی‌دار و محسوسی دارد. خیلی از حرفهایی که ما میزنیم، آرزوهایی است که بر زبان جاری میشود در قالب جملات و کلمات؛ امّا همین آرزو را وقتی شما بخواهید عمل بکنید، تلاشهای بسیار زیادی لازم دارد.

اشتباه نکنیم ما؛ میدان کار، میدان عمل، میدان واقعیّت، با عرصه‌ی ذهنیّت و مطالعه و تصویر ذهنی، فاصله‌ی کاملاً آشکاری دارد؛ در مقام عمل، خیلی از کارها به این آسانی پیش نمیرود؛ یکی از گرفتاری‌های ما در دوران دفاع مقدّس [همین بود]. بنده آن‌وقت رئیس‌جمهور بودم؛ در دفتر ما [جلسات نظامی] تشکیل میشد؛ می‌آمدند این نقشه‌ها و کالک‌های نظامی را پهن میکردند و میگفتند که میخواهیم از اینجا حرکت کنیم، برسیم به اینجا؛ مثلاً فرض کنید این تعداد نیرو یا چیزهایی مانند آن لازم است.

بعضی از دوستان ما که تدریجاً دست‌اندرکار جنگ شده بودند، نگاه میکردند میدیدند از اینجا تا آنجا یک خطّ خیلی کوتاهی است، [لذا] خیلی زود قانع میشدند، قول میدادند و تصمیم میگرفتند؛ درحالی‌که واقعیّتِ «از اینجا تا آنجا» یعنی مثلاً فرض کنید یک #عملیات_رمضان؛ عمل فرق دارد؛ میدان عمل با عرصه‌ی ذهن و فکر و مانند اینها تفاوت دارند».

مثال دفاع مقدسی رهبر انقلاب برای طلبه‌ها

 انتهای پیام/

تحلیل رهبر انقلاب درباره‌ عملیات رمضان

برچسب ها: رهبر ، انقلاب ، ایران ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.