شریف نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سلامت دارو‌های ماهواره‌ای در هاله‌ای از ابهام/ فروش دارو در فضا‌ی مجازی ممنوع است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران از ناسالم بودن دارو‌هایی در حال فروش در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی خبر داد.

سلامت دارو‌های ماهواره‌ای در هاله‌ای از ابهام/ فروش دارو در فضا‌های مجازی ممنوع استحسام الدین شریف نیا عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه داروهایی که در فضای مجازی و اینترنت به فروش می رسند، ضمانتی برای سالم بودن ندارند؛ اظهار کرد: از جمله وظایف داروسازان در نظام سلامت بررسی سالم بودن داروها است و داروهایی که در فضای مجازی و به طور اینترنتی به فروش می‌رسند توسط افرادی عرضه می‌شود که صلاحیت لازم را در این زمینه نداشته و بیشتر آنها پزشک یا داروساز نیستند.

وی در ارتباط با موضوع فروش اینترنتی داروها و تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای در خصوص انواع داروها بیان کرد: در برخی کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت ها فروش اینترنتی داروها تبلیغ می‌شود، در حالیکه این مسئله طبق آیین نامه وزارت بهداشت غیر مجاز است.

شریف نیا با تاکید بر اینکه فروش اینترنتی دارو غیرمجاز است، تصریح کرد: داروهایی که در فضای مجازی و به طور اینترنتی به فروش می رسد، ضمانتی مبنی بر سالم بودن آنها وجود ندارد و حتی در مواردی مشاهده شده که خانم هایی داروهایی را در فضای مجازی خریداری کرده اند و این مسئله سبب سقط جنین در آنها شده است.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران این داروها به دلیل عدم نگهداری در داروخانه، در برخی مواقع درمعرض نور مستقیم آفتاب قرار گرفته و فاسد شدن آن می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص اصالت داروهایی که در فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ و به فروش می رسند، یاد آور شد: داروهای اینترنتی فاقد اصالت بوده و به دلیل اینکه توسط شبکه های غیردولتی به فروش می‌رسد سالم بودن آنها تایید نشده و حتی ممکن است از کشور های همسایه مانند ترکیه، پاکستان، کردستان وارد شده و جزء داروهای تاریخ گذشته ای باشند که از طریق منابع غیر معتبر وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

 داروهای اینترنتی اصالت ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
من و خواهرم وسوسه شدیم داروهای لاغری رو خریدیم فقط پولمونو دور ریختیم .اصلا معلوم نیست داخلش چی هست .واقعا توصیه میکنم فقط از داروخانه دارو تهیه کنید و با داروساز مشورت کنید
آخرین اخبار