جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح کرد:

جنگ نرم دشمن حریت دینی و اسلامی نسل جوان را هدف گرفته‌است

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: هیات‌های مذهبی بهترین ظرفیت مقابله با جنگ نرم دشمن است و هیاتی‌ها افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین حسین‌زداه، در همایش بزرگ مسئولین هیئات مذهبی کاشان در حسینیه هیات علی ابن موسی الرضا (ع) درب زنجیر این شهرستان با تاکید بر اینکه افتخارش حضور در بین افراد هیاتی است که رفتار،گفتار و کردار آنها متبرک به نام نامی امام حسین (ع) و اهل بیت(ع)  است گفت: هیات‌های مذهبی در مسیر احیای فرهنگ مترقی تشییع گام‌برمی‌دارد.

وی، با اشاره به تکلیف هیات‌های مذهبی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن گفت:

امروز در این برهه حساس از زمان بخشی از انتقال صحیح فرهنگ تشییع علاوه بر مجاهدین حوزه‌های علمیه بر عهده هیات‌های مذهبی است.

به‌گفته‌وی،در زمان کنونی که در معرض جنگ نرم دشمن هستیم بهترین ظرفیت مقابله با این جنگ فرهنگی استفاده از ظرفیت بالای محرم و صفر است.

جانشین فرماندهی  انتظامی استان اصفهان، با اشاره به سخن  (Joseph Nye)جوزف نای یکی از تئوریسین‌های روابط خارجی ایالات متحده  آمریکا که 20 سال قبل به کاخ سفید گفت:این تئوریسین آمریکایی گفته‌است « اگر می‌خواهید بر جایی مثل ایران و مردم شیعه، انقلابی و ولایتی آن مسلط باشید دیگر نیاز به ناو یو اس اس تودی که دو رآکتور هسته‌ای داخل آن دارد، به هواپیماهای 52B  که بمب‌های 10  تنی دارد، به اف 16 یا اف 35 و کماندوهای آموزش دیده ندارید اگر اینها تاثیرگذار بود در جنگ  تحمیلی 8 ساله عراق بر ایران پیروز می‌شدی»

*محرم و صفر همه معادلات دشمن را در جنگ نرم بر هم‌می‌ریزد

سرهنگ حسین‌زداه، با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا همواره ایران را از تهاجمات سخت و نرم دشمن حفظ کرده و تمام معادلات حساب‌شده آنها را بر هم می‌زند افزود: در جنگی که صدام آموزش‌دیده دانشکده نظامی با تمام معادلات نظامی آمریکا و مشاوران اتاق‌های جنگ اتحاد جماهیر شوروی، انگلیس و فرانسه بر ایران تحمیل کرد آنها گفته‌بودندکه فاتح قادسیه و سه روزه تهران خواهد بود اما آنچه که همه حساب و کتاب نظامی آنها را غیرممکن کرد اتکای ملت ایران به فرهنگ عاشورا و شهادت بود.

وی،با اشاره به این جمله معروف امام راحل که «محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه‌داشتته‌است» افزود:جوان‌های ما در دوران دفاع مقدس با الگوپذیری از فرهنگ ناب عاشورا و اقتدا به امام حسین(ع) پای همین منبرهای روحانیون و مداحان هیات‌های مذهبی در میدان‌های مین غلطیدند و با مرگ سرخ خود و فرهنگ شیعه را حفظ کردند.

به‌گفته‌وی،کشور سرافراز ایران با تقدیم 220 هزار شهید که 23 هزار شهید آن از استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن و 3 هزار شهید آن از منطقه کاشان است با اتکا به فرهنگ حسینی و خط سرخ شهادت این ملت و مملکت را از حملات دشمن حفظ کردند.

*جنگ نرم دشمن حریت دینی و اسلامی نسل جوان را هدف گرفته‌است

 سرهنگ حسین‌زداه، تاثیر سازنده و موثرشهدا بر جوانان امروزی که حتی قیافه ظاهری آنها نیز شاید ارزشی نباشد اظهارداشت: دشمن به این نتیجه رسیده‌است که برای مبارزه و جنگ با ایران باید حریت دینی و اسلامی جامعه بویژه نسل جوان را هدف بگیرد.

وی، شهدا را حاصل جنگ سخت و نظامی دشمن و آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد،

فرار دختران از خانه و سایر موارد را از ضایعات و تلفات جنگ نرم دشمن دانست و گقت:خسارت جنگ نرم به مراتب سنگین‌تر و بیشتر از جنگ سخت دشمن است چرا که شهدا حاصل جنگ سخت هدایتگری و سازندگی دارد اما جنگ نرم گمراهی و ضلالت و انحراف و نابودی جوانان را فقط دارد.

*هیات‌های امام حسین(ع) افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

 به‌گفته‌وی،افراد هیات های مذهبی افسران جنگ نرم در مقابله با تهاجم فرهنگی و مبارزه با دشمن هستند.

سرهنگ حسین‌زداه، حضور 20 میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در یک روز برای شرکت در زیارت اربعین را حاصل فرهنگ عاشورا امتداد خط سرخ شهادت تاکیدکرد و گفت:در کدام مسلک و دین و مذهب این اجتماع میلیونی را می‌توان سراغ داشت.

وی، ظرفیت بالای منبر و جلسات مذهبی در محرم با جمعیت 5 تا 10 هزار نفری در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و سایر نقاط ایران را که با کمال فروتنی و عشق و علاقه در محضر روضه و منبر زانوی ادب زمین می‌زنند تاکیدکرد و گفت: این حضور چیزی جز قدرت نرم نیست که هیات‌های مذهبی باید نهایت استفاده از این قدرت نرم را در فرصت محرم و صفر در هدایت افکار و نسل جان داشته‌باشند.

به‌گفته‌وی،کسانی و دست‌هایی در کار است که می‌خواهند ایرانیت را در مقابل اسلامیت قرار دهند اما همانطور که می دانید استاد شهید مرتضی مطهری در سال 47-48 گفت که توسعه ایران و اسلام هیچ منافاتی نداشتند.

*ذم طلاق، شرب مشروبات الکلی و اعتیاد به مواد مخدر در منابر

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ایستادگی ملت مقاوم ایران پای اسلام و شیعه و تداوم گرمیداشت حماسه حسینی و مظلومیت نوه رسول خدا  بعد از 1400 سال را عامل حفظ و نگهداری جامعه از آسیب‌های اجتماعی عنوان‌کرد و گفت:سخنرانان در منابر هیات‌ها مباحثی در مذمت طلاق، نفی شرب مشروبات الکلی، مذمت اعتیاد  و ترویج رفتار جوانمردی، وفا، مردانگی، درستکاری و توصیه به ورزش را داشته‌باشند.

سرهنگ حسین‌زداه،هیات‌های مذهبی را بهترین مکان برای این مباحث و نهادینه‌سازی مباحث اخلاقی خاطرنشان‌کرد و گفت:اجازه ندهید فرهنگ ضد انسانی غربی حاکم شود.

وی، طرح بحث جلوگیری از انحرافات، بدعتها و قمه‌زنی را در هیات‌ها یادآورشد و گفت: متاسفانه دشمن با استفاده از رواج انحرافات، بدعتها و قمه‌زنی در مراسم عزاداری شیعه بهره‌برداری ضد دینی و انسانی در نکوهش روضه و منبر دارد.

به‌گفته‌وی، رعایت صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در پذیرایی و گستردن سفره‌های نذری را یادآورشد و گفت: مسوولان هیات‌های مذهبی در شرایط اقتصادی که بسیاری از افراد به سختی تامین امرار معاش دارند نگذارند مواد غذایی و نذورات بیهوده حیف و میل و اسراف شود.

*ضرورت عبرت آموزی از وقایع تاریخ  و عاشورا

سرهنگ حسین‌زداه، با اشاره به ارتباط وقایع سقیفه، غدیر و عاشورا گفت: عاشورا نتیجه فراموشی غدیر و توطئه سقیفه شد.

وی، افتخار مدال نوکری امام حسین(ع) در هیات‌های مذهبی و تخلق به آداب و اخلاق حسینی را برای همه افراد هیاتی تاکیدکرد و گفت: استفاده از ظرفیت هیات‌ها در بازگویی تاریخ اسلام و عبرت‌آموزی از تاریخ اسلام و واقعه عاشورا از دیگر مباحث مورد نیاز در منبر است.

جانشین فرماندهی  انتظامی استان اصفهان، در پایان با تشریح کاملی از وضعیت فرهنگی، دینی و تمدن مردم فهیم کاشان که نخستین افراد شهرنشین در کره زمین بودند گفت:کاشان در ابتدا از اسلام و تشییع استقبال و مردان بزرگی چون ملا محسن فیض کاشانی داماد صدر المتالهین شیرازی را تربیت کردند.

سرهنگ حسین‌زداه، حضور سادات جلیل القدر و امامزادگان و بقاع متبرکه، بروز و ظهور شخصیت‌ها ،مفاخر و علمای برجسته دینی در عصر حاضر از جمله آمیر سید علی یثربی رضوان الله تعالی علیه و امام جمعه فقید کاشان آیت‌الله سید مهدی یثربی رضوان الله تعالی علیهما را گواه محکمی بر تشییع و تدین مردم کاشان دانست و گفت:کاشان همواره در طول تاریخ شهری با مردمی هوشمند، اندیشمند و متدین  و میراث گران‌بهایی از تلاش علما و پیشنیان آن در جهان تشییع با افتخار نام دارالمومنینی بوده‌است .

وی در پایان با اشاره به اینکه کاشان مزین به فرهنگ نهج‌البلاغه است افزود: با توجه به اینکه کاشان همواره در انتقال فرهنگ شیعی نقش عظیمی داشته است بنابراین هیات‌های مذهبی آن رسالت سنگین و وظیفه حساسی در ترویج فرهنگ مکتب تشییع و هدایت جامعه دارند.

شایان ذکر است : همایش بزرگ مسئولین هیئات مذهبی کاشان همراه با بزرگداشت دهه ولایت و آیین تجلیل از 17 نفر از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) و مسوولان هیات‌های مذهبی این شهرستان شامگاه چهارشنبه 15شهریور در حسینیه هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در زیارت امامزاده حسن بن موسی ابن جعفر(ع) درب زنجیر بازار تاریخی این شهر برگزارشد.

این همایش با سخنرانی حسین حسین‌زداه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان و موضوع نقش هیات در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،سخنرانی سرهنگ علی پورکاوه  فرمانده نیروی انتظامی و رییس اداره تبلیغات اسلامی  کاشان، برنامه های چاووشی و سقایی خوانی و پذیرایی شرکت‌کنندگان به غذای نذری و متبرک سفره امام حسین(ع) به میزبانی هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) درب زنجیر بازار تاریخی کاشان پایان یافت. 

 

انتهای پیام/م

 

مسجد و هیات ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار