پژوهشکده فرش دستباف در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تصویب راه اندازی پژوهشکده فرش دستباف در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در حاشیه نمایشگاه سراسری تابلو فرش و فرش دستباف در اراک گفت: پژوهشکده فرش دستباف در استان مرکزی به تصویب رسیده و شورای مزد و ارزش گذاری فرش هم ایجاد شده است.

حاجی پور افزود: فرش ساروق سال گذشته به ثبت جهانی رسید و ثبت فرش چند منطقه دیگر استان مرکزی در بازار جهانی هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار قالی باف در استان مرکزی شناسایی شده اند و از این تعداد ۱۲ هزار نفر  بیمه قالی بافی  دارند افزود: ۶۸ کارگاه فرش بافی متمرکز فعال در استان مرکزی سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار متر مربع فرش تولید می‌کنند.

دهمین نمایشگاه سراسری تابلو فرش و فرش دستباف ایران دیروز در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان مرکزی در اراک گشایش یافت وتا ۲۰ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان است.

کلاس‌های طراحی و آشنایی با نقوش فرش، شناخت طرح و نقشه فرش استان مرکزی، روش‌های نگهداری فرش دستباف، آشنایی با بازار تجارت فرش در اروپا، آشنایی با روش‌های بهره گیری از تجارت الکترونیک در تجارت فرش، نوآوری و خلاقیت در طراحی فرش وآموزش انواع گره ها، از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام / ج

 گشایش نمایشگاه سراسری فرش دراراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.