قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از آزمون دانشنامه پزشکی؛

۱۰ درصد از فارغ التحصیلان در دانشگاه‌های محل تحصیل به کار گرفته می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: ۱۰ درصد از فارغ التحصیلان پزشکی باید در اختیار دانشگاه‌هایشان قرار گرفته و به مردم خدمت کنند که تعدادی از آنها طرح خود را در نیرو‌های مسلح می‌گذرانند.

اشتغال ۱۰ درصد از فارغ التحصیلان در دانشگاه‌های محل تحصیل/ بکار گیری فارغ التحصیلان پزشکی در نیرو‌های مسلحبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی‌ وزیر بهداشت در حاشیه‌ بازدید از شصت‌ و چهارمین آزمون دانشنامه‌ پزشکی که از صبح امروز در دانشکده‌ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: از 2 سال پیش ما پیشنهاد کردیم که 10 درصد‌ فارغ‌التحصیلان‌ هر دانشگاه‌ در اختیار خود آن دانشگاه قرار بگیرند و در این راستا معاونت درمان با معاونت آموزشی‌ همکاری مؤثری داشت که معاونت آموزشی این نیروها را در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد و ما این روند را با وجود محدودیت‌ از نظر تعداد رشته‌ها ادامه می‌دهیم.

 وی بیان کرد: 420 شهر داریم‌ که همه این شهرها‌ نیاز به انواع تخصص‌ها دارند‌ بنابراین مطالبه‌ ایجاد شده است، با وجود اینکه در برخی از رشته‌ها تعداد فارغ‌التحصیلان ما حدود 60 تا 70 نفر هستند از این تعداد گروهی معاف از طرح خدمات قانونی هستند و بخشی نیز در نیروهای مسلح به کار گرفته می‌شوند.

هاشمی یادآور شد: ما با تقاضای زیاد و عرضه کم روبرو هستیم‌ ولی به علت اینکه آموزش برایمان اهمیت بسزایی دارد‌ این روند را ادامه می‌دهیم و امیدواریم از به ظرفیت‌ بخش‌های موجود افزوده یا بخش‌های جدیدی ایجاد شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ماری
۱۵:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
به جزپرستاری وپزشکی دیگه به بقیه رشته های علوم پزشکی نیازی نیست .فقط هم همین دورشته استخدامی دارن.نمی دونم چراتورشته های دیگه دانشجومیگیرن؟باهمین دوتارشته کارمردم راه میفته.دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
واقعیت هم اینه که نیاز به رشته های جز پرستاری و پزشکی ندارند
آخرین اخبار