«لطفا بوق بزنید» در شبکه مستند/ روایتی از کمپ آوارگان میانمار در هند

مستند «لطفا بوق بزنید» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

«لطفا بوق بزنید» در شبکه مستند/ روایتی از کمپ آوارگان میانمار در هندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند؛ «لطفا بوق بزنید» داستان سه فعال حقوق بشر است که برای کمک به مسلمانان میانماری به کمپ آوارگان در هند می‌روند.

این مستند نگاهی انسانی و اعتراض‌آمیز به وضعیت نامطلوب مردم میانمار دارد و بخشی از این موضوع را از نگاه کودکان بررسی می‌کند.

در «لطفا بوق بزنید» چند فعال حقوق بشر در معرض امتحان سختی قرار می‌دهند، آنها باید انتخاب کنند، اینکه به قیمت از دست دادن هویت و پاسپورتشان در اردوگاه‌های مردم میانمار بمانند و یا به کشورشان برگردند.

رضا فرهمند می‌کوشد در این مستند بدون قضاوت و پیش داوری اوضاع بد مسلمانان میانمارو عدم توجه سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر را به نمایش بگذارد.

گفتنی است که قوم مسلمان روهینگیا حدود 5 درصد از جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند، آنها فقط به جرم دینشان از حداقل حقوق انسانی برخوردار نیستند و نظامیان و شبه نظامیان این کشور تعداد زیادی از آنها را زنده سوزانده و یا سرشان را از بدن جدا کرده‌اند.

در روزهای گذشته نیز بیش از 60 هزار نفر از روهینگیا به دلیل درگیری‌ها به سمت مرز بنگلادش فرار کرده‌ و آواره هستند.

با گذشت روزهای متمادی از این بحران انسانی و کشتار مسلمانان میانمار همچنان مجامع بین‌المللی در مقابل این فاجعه انسانی سکوت اختیار کرده‌اند.

مستند «لطفا بوق بزنید» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مهدی مطهرامشب 16 شهریور ساعت 20 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 11 بازپخش خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار