تامین منابع مالی برای ریشه کنی بی سوادی در بافق

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از تامین منابع مالی،تامین کتاب به صورت رایگان و پشتیبانی های فنی برای ریشه کنی بی سوادی در بافق خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت:تامین منابع مالی،تامین کتاب به صورت رایگان و پشتیبانی های فنی برای ریشه کنی بی سوادی در بافق انجام می شود.

باقر زاده با اشاره به اینکه در شهرستان بافق بیش از 690بی سواد باقی مانده است گفت:باید اطلاعات این تعداد در اختیار شهرستان قرار بگیرد که وظیفه این سازمان تامین منابع مالی،تامین کتاب به صورت رایگان و پشتیبانی های فنی است.

وی افزود: بافق جز شهرهایی در کشور محسوب می شود که درصد افراد باسواد در آن بالا است.

وی به رشد دو و سه دهم درصدی نرخ سواد آموزی در گروه سنی 10تا49سال در کشور اشاره و تصریح کرد:نرخ باسوادی گروه هدف در کشوربه 94.6درصد رسیده که بیش از 1میلیون بی سواد در کشور در گروه سنی هدف کاسته شده است.

باقر زاده افزود:طبق سرشماری های صورت گرفته بیش از 2میلیون نفر در گروه هدف بی سواد هستند که این گروه شامل اتباع ایرانی،اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 32تفاهم نامه نوشته شده در خصوص آموزش بی سوادان از طریق دستگاه های دولتی،غیر دولتی و نهاد های مردمی اشاره کرد و گفت:سالانه بیش از 530موسسه غیر دولتی طرف قرداد این نهاد هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزیکشور افزود:برای 70هزار آموزش دهنده به نوعی فرصت شغلی فراهم شده است که باید با سوادآموز مشارکت جدی را دنبال کنیم که این مشارکت شامل آموزش دهندگان،ادارات،آموزش و پرورش و دستگاه های دولتی می باشد.

باقر زاده در خصوص اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادان در کشور تصریح کرد:این برنامه به تصویب شورای عالی پشتیبانی رسیده است و توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شده تا این موضوع به صورت رویکرد با جدیت دنبال شود.

وی بیان داشت:با حداکثر مشارکت سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی در بسته همکاری چند جانبه اتفاق می افتد و کیفیت آموزشی عامل مهم در جلوگیری بازگشت بی سوادی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:نبود بی سواد در جامعه یک امر امکان پذیری می باشد اما نگهداری آنها مشکل است.

نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد،فرماندار بافق و جمعی از کارشناسان نهضت سواد آموزی در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

پشتیبانی های فنی برای ریشه کنی بی سوادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار