برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی در استان

معاون امداد ونجات هلال احمر استان گفت:دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی در استان برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ بخشی، معاون امداد ونجات هلال احمر استان گفت:دوره اقدامات پیش بیمارستانی ویژه امدادگران خواهر استان در مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

وی افزود: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی با حضور ۱۹ نفر از امدادگران خواهر شهرستان های بشرویه، بیرجند، خوسف، زیرکوه و سرایان از 11شهریور سال جاری به مدت یک هفته در محل مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان در برگزار شد .

معاون امداد ونجات استان با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی در جمعیت هلال‌ احمرگفت : همه ‌ساله این جمعیت با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات نیروهای متخصص را برای خدمت‌رسانی در حوادث آموزش می‌دهد.

بخشی افزود: امدادگران در این دوره با مباحثی همچون مباحث آناتومی، CPR، تروماها، مهارت رگ گیری، آتل بندی، بانداژ، لوله گذاری، فوریت های نجات درمانی، تثبیت پزشکی مصدوم، داروشناسی و تریاژ آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره به‌ صورت تئوری و عملی،هدف از برگزاری این دوره را آشنایی امدادگران با نحوه برخورد مصدومان ترومایی در حوادث و همچنین افزایش توانمندی‌های آنان و انجام مراقبت‌ها و اقدامات پیش بیمارستانی جهت مصدومان اعلام کرد.

گفتنی است در پایان این دوره پس از برگزاری آزمون به قبول‌شدگان گواهینامه اعطا می‌شود.
انتهای پیام/ب


افزایش توانمندی 19 امدادگر خواهر استان در مهارت های پیش بیمارستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار