در ۵ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

مشارکت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مردم در کمک به نیازمندان

در پنج ماه نخست امسال، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی برای کمک به نیازمندان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی در سر فصل‌های مختلف برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد در کشور جمع‌آوری شد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه سال قبل حجم مشارکت‌های مردمی ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود افزود: ۴ هزار میلیارد ریال آن مربوط به طرح اکرام ایتام، ۳ هزار میلیارد ریال مربوط به صدقه، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به زکات و مابقی از محل برنامه‌های مناسبتی است.

ذوالفقاری با اشاره به تأمین ۲۵ درصد منابع مالی کمیته امداد برای کمک به مددجویان از طریق مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: بیشترین کمک‌های مردمی از طریق برنامه‌های مناسبتی، طرح اکرام ایتام و صدقه جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: این نهاد ظرفیت جذب ۱۰ میلیون مشترک و حامی را دارد که مردم و خیران می‌توانند با مشارکت در طرح‌های مختلف در توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد مشارکت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با ارتقای فناوری‌های نوین در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی، سرعت انتقال پول توسط خیر به مددجو افزایش می‌یابد که صدقه پیامکی و الکترونیکی یکی از این شیوه‌های نوین است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر در طرح اکرام محسنین ثبت نام کردند افزود: در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر، حامی فرزندان محسنین هستند.

وی اضافه کرد: شش سرفصل برای جذب مشارکت‌های خیران و مردم در کمیته امداد در نظر گرفته شده است که این نهاد در زمینه مسکن، اشتغال، معیشت، آموزش‌های معنوی، آموزش و سلامت، ۲۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار