دوره تخصصی راهنمایان سواد فضای مجازی در سمنان برگزار می شود

تعامل سازنده در فضای حقیقی و مجازی و ارتقاء مهارت استفاده مناسب و مؤثر از رسانه در خانواده از اهداف این دوره است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا رازیان مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در سمنان درتشریح اولویت های کاری این سازمان گفت: این سازمان به دنبال فرهنگسازی ارزش ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عدم ترویج هنجارها، ممانعت از رخنه ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به دغدغه های والدین برای رشد و تعالی فرزندان با گسترش فضای مجازی بیان کرد: فرزندان نیز هرچه بیشتر نیاز به شناخت فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به منظور ایفای نقش فعال در این عرصه را پیگیری می کنند.

 

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در سمنان همچنین تصریح کرد: با شکل گیری و تقویت نهضت سواد فضای که این موارد تحقق خواهد یافت.

 

رازیان با اشاره به اینکه فضای مجازی باید توسط انسان مدیریت شود، بیان کرد: لازمه مدیریت فضای مجازی کسب سواد فضای مجازی است که در این راستا نیازمند این هستیم که بدون از دست دادن زمان، نهضت سواد فضای مجازی به راه بیاندازیم.

 

وی افزود: در این راستای تقویت نهضت سواد فضای مجازی در سطح استان دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج با تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط قصد دارد نسبت به برگزاری دومین دوره تخصصی راهنمایان سواد فضای مجازی اقدام کند.

 

مسئول دفتر استان سازمان فضای مجازی سراج در سمنان ادامه داد: این دوره تخصصی در قالب کارگاه های آموزشی با حضور جمعی از استاتید برجسته کشوری با موضوع دانش خانواده، مخاطب شناسی، تفکر انتقادی، اعتیاد اینترنتی، روابط زوجین در فضای مجازی و تفکر و سواد رسانه ای از 22 الی 24 شهریورماه برگزار می شود.

 

رازیان تصریح کرد: فراگیران علاقه مند به حضور در دوره باید شرایطی از جمله داشتن حداقل مدرک لیسانس، آشنایی اجمالی با فضای مجازی، توانا و علاقه مند در انتقال مطالب، سخنوری، دغدغه مند، مسئولیت پذیری، جستجوگری و ارتباط گیری و روحیه تشکیلاتی داشته باشد.

 

معادی مدیر مرکز سواد فضای مجازی دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج از برگزاری دومین دوره تخصصی استانی تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی از 22 لغایت 24 شهریورماه سال جاری خبر داد.

 

وی، آشنایی فراگیران با علائم اعتیاد به اینترنت و ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور پیشگیری از این اختلال، کیفیت‌بخشی به ارتباطات زوجین و تعامل سازنده در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء مهارت استفاده مناسب و مؤثر از رسانه در خانواده به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها، آشنایی با راهکارهای اثربخش برای ایمن‌سازی فرزندان در فضای مجازی، توانمندسازی مخاطبان از طریق آموزش الگوهای والدگری، تربیت فرزند به‌منظور برقراری ارتباط مؤثر و پیشگیری هوشمندانه از گرایش فرزندان به رابطه‌های نامناسب در فضای مجازی را از اهداف این دوره عنوان کرد.

 

مسئول مرکز سواد دفتر استانی سازمان سراج تصریح کرد: این دوره با محوریت خانواده برگزار می‌شود و آشنایی با آسیب‌های جسمی، روحی و روانی حاصل از استفاده نادرست از فضای مجازی و لزوم اطلاع‌رسانی درباره آن، از مهم‌ترین ثمرات این دوره خواهد بود.

 

معادی با اشاره به ضرورت پرورش مربیان و تجهیز آنان به دانش فضای مجازی، بیان کرد: تقویت تفکر انتقادی و پرسشگری در مخاطب با‌توجه به گسترش جدی رسانه‌ها و فضای مجازی در دوره اخیر، ضروری به‌نظر می‌رسد؛ چراکه این مخاطب است که باید رسانه و فضای مجازی را مدیریت کند.

 

معادی این دوره آموزشی را مقدمه‌ای برای ایجاد نهضت فضای مجازی در استان سمنان خواند و افزود: برای انسجام‌بخشی به روند فعالیت مربیان، پس از شناسایی افراد مستعد از سراسراستان، آموزش‌ها و محتوای مرتبط را در قالب دو دوره آموزشی به آنان ارائه کردیم تا درنهایت هر یک از مربیان در شهرستان و شهر خود به آگاه‌سازی جامعه نسبت به فضای مجازی و ویژگی‌های آن اقدام کند.

 

وی مدارس را یکی از جامعه اهدف این مربیان برشمرد و گفت: مربیان دوره دوم، شامل تعدادی از شرکت‌کنندگان دوره نخست، جمعی از مربیان مدارس و استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها،کارمندان وکارشناسان ادرات، مشاوران و روانشناسان هستند.

 

وی افزود: اولین دوره استانی تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی با محوریت آگاه‌سازی و پیشگیری در اسفندماه سال گذشته اجرا شد و دومین دوره این کارگاه با رویکرد خانواده از 22 لغایت 24 شهریورماه 96 اجرا می‌شود.

 

معادی افزود: دروس پایه دوره دوم شامل دانش خانواده، مخاطب شناسی، تسهیل گری و تفکر انتقادی است و دروس تخصصی این دوره نیز مواردی اعم از اعتیاد به اینترنت، روابط میان فردی فرزندان با تأکید بر فضای مجازی و روابط زوجین در فضای مجازی را در برمی‌گیرد.


انتهای پیام / ه


جزئیات دوره تخصصی راهنمایان سواد فضای مجازی در سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار