در بیانیه‌ای مطرح شد؛

کره شمالی: به تحریم‌ها و فشارهای آمریکا پاسخ قاطعی می‌دهیم

کره شمالی اعلام کرد به فشارها و تحریم‌های آمریکا پاسخی محکم خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد  با "اقدامات متقابل قدرتمند" به تحریم‌ها و فشارهای آمریکا پاسخ خواهیم داد. تحریم‌های آمریکا باعث ترغیب ما به تقویت برنامه دفاعی تسلیحات هسته‌ای می شود.
 
کره شمالی همچنین اعلام کرد توانایی هسته‌ای این کشور، یک قدرت بازدارنده است.
 
این موضوع را هیات اعزامی کره شمالی به یک نشست اقتصادی در شرق دور روسیه اعلام کرد.
 
بیانیه این هیات در حالی صادر شد که آمریکا پیشتر اعلام کرده بود از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است کره شمالی را هدف تحریم های نفتی خود قرار دهد. 
 
آمریکا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحریم صادرات منسوجات کره شمالی و ممنوع شدن اعزام نیروی کار کره شمالی به دیگر کشورها شده است. از دیگر درخواست های آمریکا می توان به مسدود شدن دارایی های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و ممنوعیت سفر او اشاره کرد. 
 
در بیانیه کره شمالی در این باره آمده است: "ما به توطئه های تحریم وحشیانه و فشارهای آمریکا با اقدامات متقابل قدرتمند خودمان پاسخ خواهیم داد."
 
در این بیانیه، کره جنوبی و ژاپن نیز به استفاده از این نشست در روسیه به منظور اعمال "سیاست های کثیف" متهم شده اند. در این بیانیه آمده است این رویداد با هدف گفتگو درباره همکاری های اقتصادی در منطقه برگزار شده است، نه برای انتقاد از برنامه موشکی کره شمالی.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گذشته در این نشست اقتصادی اعلام کرد به عقیده او، بحران کره شمالی به حدی وخیم نخواهد شد که به درگیری با استفاده از تسلیحات هسته‌ای منتهی شود. او پیش بینی کرد عقل سلیم در این بحران راهگشا باشد.
 
 
انتهای پیام/
 

واکنش کره شمالی به تحریم‌های پیشنهادی جدید آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
تا کی میخوای تهدیدشون کنی ؟بزن دیگه . کشتی ما رو .
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۷:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار