حسامی در گفت وگوبا باشگاه خبرنگاران جوان؛

شرکت‌های دانش‌بنیان یارانه می‌گیرند

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به تعلق یارانه به شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌هایی که سطح فناوری آن‌ها بالاست یارانه می‌گیرند.

شرکت‌ها یارانه می‌گیرندحسام زند حسامی مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به این موضوع که به هریک از شرکت‌های دانش بنیان یارانه تعلق میگیرد گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بازار‌های داخلی پنج سال است که نمایشگاه تجهیزات را بوجود اورده ایم و به فروشندگان ٥٠ درصد قیمت را بصورت یارانه می‌دهیم.

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما بازار داخلی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده ایم و در مقابل برای دسترسی این‌ها به بازار‌های خارجی نیز تسهیلاتی قرار داده ایم؛ گفت: ٥٠٠ شرکت معتبر داریم که برای ١٤٠٠ محصول خروجی این‌ها شرکت‌ها حدود ٨٠٠ شرکت خارجی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که شرکت‌های معتبری که در نمایشگاه وجود دارند ٧٠ ملیارد تومان یارانه می‌گیرند اظهار کرد: این شرکت‌ها در زیر مجموعه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارند و در سال‌های گذشته تعداد این شرکت‌ها و محصولاتشان بسیار کم بود، اما امروز شاهد این هستیم که با حمایت‌هایی که از آن‌ها به عمل آمده است میزان طرح‌ها و تعداد شرکت‌ها ١٠ برابر شده است.

زند حسامی با تصریح این موضوع که هدف بازار سازی برای محصولات با فناوری بالا است گفت: بعضی از شرکت‌ها اعتراض می‌کنند نسبت به اینکه توجه به آن‌ها نمی‌شود و یا به بازار‌های داخلی و خارجی دسترسی ندارند که باید بگویم اعتراض آن‌ها مورد قبول ما نیست زیرا شرکتی در زمره حمایت‌های ما قرار می‌گیرد که سطح فناوری بالایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: متاستفانه این شرکت‌ها یا فناوری ندارند یا سطح فناوری آن‌ها بسیار پایین است، اما در مقابل شرکت‌هایی با سطح فناوری بالای بسیاری هستند که یارانه میگیرند و بسیار راضی هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار