پایان عملیات کمک‌رسانی به شهرهای الفوعه و کفریا

عملیات ورود کامیون‌های حامل کمک به شهرهای محاصره شده الفوعه و کفریا به پایان رسید.

پایان عملیات کمک‌رسانی به شهرهای الفوعه و کفریابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات ورود کامیون‌های حامل کمک به شهرهای محاصره شده الفوعه و کفریا در ریف ادلب شمالی سوریه پنجشنبه شب به پایان رسید.

بر این اساس، هفت کامیون مواد غذایی و دارویی و دیگر نیازهای مردم در چارچوب توافق شهرهای چهارگانه به سمت این شهرها حرکت کرد.

بر اساس این گزارش شش کامیون جمعه شب وارد الفوعه و کفریا شد و تنها یک کامیون حامل ژنراتور و پمپ آب هنوز به منطقه نرسیده است.

همزمان با این اقدام شش کامیون حامل کمک هم به اردوگاه یرموک در جنوب دمشق رسید که اکنون دراختیار گروه‌های مسلح است.

فوعه و کفریا دو شهرک شیعه‌نشین در استان ادلب،‌از اوایل سال ۲۰۱۴ در محاصره گروه‌های مسلح قرار دارند و تا پیش از توافق موسوم به شهرهای چهارگاه، از طریق آسمان امدادرسانی می‌شدند.

توافق شهرهای چهار گانه شامل عملیات اخراج گروه‌های مسلح و خانواده‌هایشان از شهرهای زبدانی و مضایا در حومه دمشق، در مقابل خارج کردن غیرنظامیان و نیروهای مردمی از شهرهای کفریا و فوعه در حومه ادلب از فروردین ماه امسال اجرایی شد.

مرحله اول توافق نامه شهرهای چهار گانه و خروج آخرین گروه از عناصر مسلح مناطق الزبدانی و مضایا در مقابل خروج موقت اهالی کفریا و فوعه به شهر حلب به اواخر فروردین ماه امسال به پایان رسید.

اجرای توافق مذکور، به حضور افراد مسلح در حومه غربی دمشق پایان داد. این در حالی است که مناطق مذکور در سالهای اخیر شاهد شورش بخشی از شهرها و خارج شدن آنها از کنترل دولت و درگیری‌های گسترده بوده است.

روز بیست و ششم فروردین ماه هنگامی که اهالی فوعه و کفریا در چارچوب توافق شهرهای چهارگانه با اتوبوس در حال انتقال به مناطق تحت کنترل دولت بودند، تروریست ها یک خودرو حامل مواد منفجره را در توقفگاه اتوبوس ها منفجر کردند که منجر به شهادت دست کم صد نفر و مجروح شدند دهها نفر از مردم بیگناه شد و عده‌ای همچنان در شمار مفقودان این حادثه به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

ورود کامیون های حامل کمک به الفوعه و کفریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
واقعا شیعه ها چنون درس خوبی به این داعشیا دادن که تا آخر عمر یادشون نمیره
آخرین اخبار